افراد مسلح نقاب‌دار که خود را همانند عناصر داعش در عراق و سوریه سازماندهی کرده اند، می‌گویند که در حال سربازگیری در افغانستان هستند و با فرماندهان گروه داعش در عراق و سوریه در تماس هستند.

 

شرق پرس: شبکۀ سی‌ان‌ان تازه‌ترین ویدیوی حضور و فعالیت گروه تروریستی (داعش) را با پرچم برافراشتۀ آنان در افغانستان پخش کرد.

 
در گزارش تصویری این شبکه تلویزیونی گروهی نقاب‌پوش مشاهده می شوند که با برافراشتن پرچم داعش در حالی که لباس‌های این گروه را بر تن دارند در مناطقی که گفته شده از جنوب کابل چندان دور نیست، فعالیت دارند.

daesh-afganestan4 

براساس این گزراش، افراد مسلح نقاب‌دار که خود را همانند عناصر داعش در عراق و سوریه سازماندهی کرده اند، می‌گویند که در حال سربازگیری هستند و با فرماندهان گروه داعش در عراق و سوریه در تماس هستند.

 
 
 
یکی از افرادی که در این ویدیو با وی مصاحبه شده به سی‌ان‌ان می‌گوید که به آنان گفته شده حکومت داعش در افغانستان تشکیل شده، لذا به داعش بپیوندید و با حکومت این گروه بیعت کنید.
 

این در حالیست که از چندین‌ماه پیش حضور داعش در افغانستان بر سر زبان ها افتاده است، اما حکومت افغانستان همواره آن را رد می‌کرد، تا آن‌که مسئولین رفته رفته این مساله را تایید کردند.

 

سی‌ان‌ان هم‌چنان نقشه‌ ای از اهداف داعش در افغانستان پخش کرد که در آن ولایت‌های زابل، ننگرهار، فراه، میدان وردک و غزنی در اولویت‌های اساسی این گروه نشان داده شده است.

 

اما این شبکه به نقل از کولونیک واول، یک افسر نظامی امریکا می‌گوید که شمار اعضای گروه داعش در افغانستان بسیار اندک است.

 

به گزارش خبرگزاری خامه پرس افغانستان، پخش این ویدیو نخستین هشدار جدی گروه “دولت اسلامی” به حکومت افغانستان است و پیش از این به گونه دقیق و مشخص تصویری از حضور داعش با پرچم و لباس آنان در کشور به نشر نرسیده بود./شفاف