در تاریخ 26 تیرماه امسال یکی از افاغنه مقیم تهران با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام کرد که دو نفر از بستگانش به‌نام‌های "زکی" 19 ساله و "شبیر" 16 ساله توسط افراد ناشناسی ربوده شده و ربایندگان در ازای آزادی آنها درخواست مبلغ 180 میلیون تومان پول نقد کرده اند .

داعش قلابی در تهران دستگیر شد

 

 

 

شرق پرس: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری آدم‌ربایانی که با معرفی خود به عنوان عضو گروهگ تروریستی داعش اقدام به ربودن دو افغانی کرده، بودند، خبر داد.
 
 
 

در تاریخ ۲۶ تیرماه امسال یکی از افاغنه مقیم تهران با مراجعه به کلانتری ۱۱۸ ستارخان به مأموران اعلام کرد که دو نفر از بستگانش به‌نام‌های “زکی” ۱۹ ساله و “شبیر” ۱۶ ساله توسط افراد ناشناسی ربوده شده و ربایندگان در ازای آزادی آنها درخواست مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان پول نقد کرده اند .

 
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم‌ربایی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی پرونده پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: بنده به همراه دو نفر از بستگانم به نام های زکی و شبیر که با یکدیگر پسرعمو هستند، در یک مجتمع مسکونی در حال ساخت واقع در ستارخان مشغول به‌کار هستیم؛ در ساعت ۱۸ روز ۲۵ تیرماه ، زکی و شبیر برای خرید لباس از ساختمان خارج شدند اما پس از گذشت چند ساعت از آنها خبری نشد تا اینکه پیامکی از گوشی تلفن همراه شبیر برای من ارسال شد مبنی برا ینکه زکی و شبیر نزد ما هستند؛ شما باید برای آزادی آنها مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان، به ازای هر نفر ۹۰ میلیون تومان پرداخت کنید ؛ در غیر این صورت هر دو نفر آنها کشته خواهند شد؛ من نیز پس از دیدن این پیامک بلافاصله به کلانتری مراجعه و موضوع را به پلیس اطلاع دادم.
 
 
همزمان با آغاز اقدامات پلیسی برای شناسایی ربایندگان، تصاویری از طریق شبکه های مجازی برای شاکی پرونده ارسال شد که در آن افراد ربوده شده مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند . در ادامه اقدامات روانی برای تحت فشار قرار دادن بستگان افراد ربوده شده برای پرداخت پول، ربایندگان طی تماس های تلفنی خود را از افراد وابسته به گروهک های تروریستی داعش و طالبان معرفی و مدعی شدند که در صورت عدم پرداخت پول برای آزادی افراد ربوده شده ، آنها اقدام به ارتکاب جنایت و قتل افراد ربوده شده خواهند کرد .
 
 
با توجه به حساسیت موضوع ، اقدامات پلیسی – تخصصی در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و محل نگهداری دو افاغنه ربوده شده در تاریخ ۲۹ تیرماه ، در یک پروژه ساختمانی در حال ساخت و ساز ، در محدوده اتوبان شهید بابایی شناسایی شد .
 
 
بلافاصله تیم های عملیاتی اداره یازدهم به محل نگهداری افراد ربوده شده اعزام و طی چند عملیات همزمان ، دو فرد ربوده شده در طبقه پنجم ساختمان آزاد و افاغنه دیگری بنام “محمد . ت” ۱۸ ساله که در حال مراقبت از آنها بود دستگیر و تحقیقات از وی برای شناسایی و دستگیری همدستانش در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .
 
 
 
با اعتراف صریح محمد . ت ، چهار افاغنه دیگر به عنوان همدستان وی شناسایی و این چهار نفر نیز به نام های “مصطفی” ۱۸ ساله و “قادر” ۱۹ ساله، “امید” ۲۱ ساله و “روزالدین” ۱۸ ساله دستگیر و هر پنج متهم به همراه دو افاغنه آزاد شده ، به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .
 
 
 
زکی و شبیر پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی به کارآگاهان عنوان داشتند که محمد طی تماس تلفنی و به بهانه استخدام در یک پروژه ساختمانی ، آنها را به اتوبان شهید بابایی کشانده و در ادامه و با همدستی سایر متهمان اقدام به ضرب و شتم و نهایتا ربایش آنها کرده است .
 
 
شبیر در خصوص نحوه آشنایی خود با محمد به کارآگاهان گفت : چندی پیش بود که در داخل مترو با محمد آشنا شدم ؛ محمد در خصوص کار از من سؤالاتی کرد و مدعی شد که در یک پروژه ساختمانی در اتوبان بابایی مشغول به کار است و می تواند مرا نیز در این پروژه ساختمانی ، با حقوق مناسب مشغول به کار کند ؛ در روز ۲۵ تیرماه در حالی که به همراه پسرعموی خود برای خرید لباس از محل کار خود واقع در ستارخان خارج شده بودیم ، محمد با من تماس تلفنی گرفت و عنوان کرد که با مهندس ناظر پروژه صحبت کرده و او می خواهد که قبل از استخدام با من ملاقات کند ؛ من به او عنوان کردم که به همراه پسرعموی خود هستم که محمد عنوان داشت که زکی را نیز همراه خود بیاورم تا شاید او نیز استخدام شود. وقتی به محل قرار رسیدیم ، محمد به دنبال من و زکی آمد و به بهانه ملاقات با مهندس ناظر ساختمان ، هر دو نفر ما را به داخل یک ساختمان در حال ساخت در شهرک شهید بهشتی برد که ناگهان چند نفر در آنجا به ما حمله ور شده و ضمن ضرب و شتم و تهدید به کشتن ، دست و پای هر دو نفر را بسته و عنوان کردند که خانواده هایمان می بایست در ازای آزادی ما دو نفر پول پرداخت کنند و در غیر این صورت هر دو نفر ما را خواهند کشت و طی این چند روز به شیوه و شگردهای مختلف ما را مورد آزار و اذیت و تهدید قرار می دادند.
 
 
براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : هر پنج متهم پرونده با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند./ایسنا