داعش اين 4 مرد شیعه عراقي را زنده زنده و با دستان و پاهاي بسته آنقدر در آتش سوزاند که از بدن اين افراد چيزي جز کمي‌استخوان باقي نماند.

 

 

 

شرق پرس: داعش جنایت دیگری را در عراق مرتکب شد و چهار نفر را به شکلی خشونت‌آمیز اعدام و تصاویر آن را منتشر کرد.
 

سایت روزنامه بریتانیایی اندیپندنت بخش‌های از این ویدیو را پخش کرد. در این ویدیو که اعلام شده در الانبار به ضبط رسیده، چهار نفر با لباس پرتقالی رنگ پیش از عملیات زنده سوزاندن، اعتراف کردند که به نیروهای بسیج مردم(حشد شعبی) وابسته هستند. سه نفر از چهار اعدامی، برادر هستند. داعش این مردان عراقی را زنده زنده و با دستان و پاهای بسته آنقدر در آتش سوزاند که از بدن این افراد چیزی جز کمی‌استخوان باقی نماند.

 

گروه تروریستی داعش دلیل اعدام این افراد را پاسخ دادن به اعدام تروریست‌های عضو این گروه عنوان کرده و فیلم این اعدام فجیع را در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده ای منتشر کرده است.

 

استان الانبار یکی از استان‌های بزرگ عراق است که بخش اعظم آن از جمله شهرهای الرمادی و قلوجه در کنترل گروه تروریستی داعش می‌باشد. ویدیو جدید با انتشارات سابق داعش متفاوت است. به گفته این کارشناس بریتانیایی هدف از پخش این فیلم ارعاب مردم در سطح جهانی و جذب متعصبین است.

 

گفتنی که در فوریه ۲۰۱۵، گروه داعش، معاذ الکساسبه، خلبان اردنی را زنده سوزاند و ویدیوی عملیات وحشیانه خود را بر روی سایت‌های وابسته به خود پخش کرد. د ر همین حال، به موجب آماری که دیروز از سوی هیئت یاری رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) منتشر گردید، در جریان عملیات تروریستی، خشونت‌ها و مخاصمات مسلحانه در عراق در ماه اوت ، جمعاً یک هزار و ۳۲۵ عراقی کشته و یک هزار و ۸۱۱ نفر مجروح شده‌اند. تعداد کشته شدگان غیرنظامی‌۵۸۵ نفر (شامل ۲۰ نفر پلیس غیرنظامی‌و آمار تلفات استان انبار) بوده و در عین حال یک هزار و ۱۰۳ غیرنظامی‌(شامل ۴۴ پلیس غیرنظامی ‌و آمار تلفات استان انبار) مجروح شده‌اند.

 

علاوه بر آن ۷۴۰ عضو نیروهای امنیتی عراق (شامل اعضای نیروهای پیشمرگه، نیروهای امنیتی، و شبه نظامیانی که همراه با ارتش می‌جنگند، به استثنای تلفات مربوط به عملیات در استان انبار) نیز کشته و ۷۰۸ نفر زخمی‌شده‌اند.

 

در این ارتباط، یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، با اشاره به فداکاری‌های بی‌شمار شهروندان و نیروهای امنیتی عراق در جنگ جاری علیه تروریسم، اظهار داشت با افزایش روزافزون شمار تلفات و آوارگان داخلی، و همچنین افزایش تعداد عراقی‌هایی که با فرار از جنگ، آزار و فقر به خارج از کشور پناهنده می‌شوند، اجرای موفقیت آمیز برنامه اصلاحات دولتی اهمیتی روزافزون در برقراری نظم، قانون و عدالت اجتماعی در کشور و احیای اعتماد در مشارکت منصفانه همگانی در اجتماع، پیدا کرده است.

 

به گزارش مردم سالاری, بیشترین میزان تلفات دراستان بغداد با یک هزار و ۶۹ غیرنظامی‌(۳۱۸ کشته و ۷۵۱ زخمی) رخ داده است. میزان تلفات در استان دیاله ۱۰۸ کشته و ۱۶۲ زخمی، در نینوا ۶۹ کشته و ۳ زخمی، صلاح‌الدین ۲۳ کشته و ۱۳ مجروح، و در کرکوک ۱۷ کشته و ۱۵ نفر زخمی‌بوده است. به موجب اطلاعاتی که یونامی‌از طریق ادار? کل بهداشت استان انبار بدست آورده است، تعداد تلفات در این استان بالغ بر ۱۸۷ غیرنظامی‌(۳۹ کشته و ۱۴۸ مجروح) بوده است.