رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میاندورود گفت: امیر پرسته کشتی‎گیر وزن 46 کیلوگرم در این رقابت‎ها با کسب دو برد مقتدرانه با نتیجه 10 بر صفر مقابل کشتی‌گیرانی از کشورهای قرقیزستان و قزاقستان راهی فینال شد و با قهرمانی در این مسابقات به‌دلیل درخشش خیره‌کننده به‌عنوان پدیده مسابقات قهرمانی آسیا معرفی شد.

paraste-amir-koshti16

 

 

به گزارش شرق پرس مختار مهدوی در گفت‎وگو با فارس در شهرستان میاندورود با اشاره به رقابت امیر پرسته کشتی‎گیر آزادکار میاندورودی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا، از کسب مدال طلای این مسابقات توسط این ورزشکار خبر داد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه این ورزشکار مازندرانی در این مسابقات حریفانی از کشورهای قرقیزستان و قزاقستان را پیش‎رو داشت که آنها را با اقتدار کامل شکست داد، افزود: در رقابت پایانی نیز حریف ازبکستانی را مغلوب کرد و مقام قهرمانی مسابقات کشتی نوجوانان آسیا در کشور هند را به‌دست آورد.

 

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میاندورود گفت: امیر پرسته کشتی‎گیر وزن ۴۶ کیلوگرم در این رقابت‎ها با کسب دو برد مقتدرانه با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل کشتی‌گیرانی از کشورهای قرقیزستان و قزاقستان راهی فینال شد و با قهرمانی در این مسابقات به‌دلیل درخشش خیره‌کننده به‌عنوان پدیده مسابقات قهرمانی آسیا معرفی شد.

 

 

این مسئول بیان کرد: کشتی‎گیر آزادکار میاندورودی وزن ۴۶ کیلوگرم تیم ملی نوجوانان ایران پیش از این برای رسیدن پوشیدن پیراهن تیم ملی و راه‌یابی به مسابقات قهرمانی آسیا توانسته بود در مسابقات انتخابی ملی تیم به مقام نخست دست یابد.

 

 

مهدوی در پایان با اشاره به سوابق قهرمانی امیر پرسته قهرمان اهل روستای لالیم در بخش مرکزی میاندورود از هماهنگی انجام شده برای استقبال از وی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم امروز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ماه در ابتدای جاده روستای لالیم در میاندورود برگزار می‎شود که مسئولان و عموم ورزش‎دوستان در آن حضور دارند.

 

 

به گزارش فارس، مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی آسیا در ورزشگاه «ایندریا گاندی» شهر دهلی هند برگزار شد که تیم کشتی فرنگی ایران با ۸۲ امتیاز و کسب یک طلا و ۶ نقره قهرمان آسیا شد و تیم‎های قزاقستان با ۶۵ و قرقیزستان با ۶۳ امتیاز در رده‎های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

 

در کشتی آزاد نیز ملی‌پوشان با ۷۷ امتیاز و کسب دو مدال طلا و پنج نقره قهرمان آسیا و تیم‎های هندوستان و ازبکستان نیز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.