در پیام آیت الله طبرسی آمده است : هاشمی رفسنجانی همان کسی است که امام راحل، زنده بودن وی را به زنده بودن اسلام ربط داده و رهبری عزیزمان نیز صراحتا اعلام می دارد که هیچکس برایش هاشمی نمی شود...

 درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مصیبتی بزرگ برای ایران است

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تسلیت درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،گفت: درگذشت آیت الله هاشمی ،فقدان جبران ناپذیر و مصیبتی بزرگ برای نظام و جامعه ایران است.

آیت الله نورالله طبرسی در این پیام که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته است، افزود: خبر درگذشت ناگهانی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از تأثرانگیزترین خبرها پس از ارتحال امام راحل بوده که موجی از غم و اندوه را در سراسر کشور و از جمله در خطه شهیدپرور مازندران براه انداخته و مردم مومن و ولایتمدار ما را متاثر کرده است.

در این پیام آمده است:آیت الله هاشمی رفسنجانی که یکی از ارکان رکین نظام جمهوری اسلامی و شناسنامه انقلاب اسلامی است، قطعا یکی از بازوان توانمند امام راحل بوده و پس از ارتحال آن عزیز سفر کرده نیز ایفاگر همین نقش بی بدیل برای مقام عظمای ولایت بوده است.

در ادامه پیام آیت الله طبرسی آمده است: پیام غم انگیز و حکیمانه مقام معظم رهبری که حاکی از یک علاقه طرفینی و رابطه دوسویه مبارزاتی و تبادل اندیشه بوده، دقیقا بیانگر عمق تاثیرگذاری این یار دیرین در شکل گیری و تداوم آرمان های نظام مقدس و ولایی جمهوری اسلامی است.

هاشمی رفسنجانی همان کسی است که امام راحل، زنده بودن وی را به زنده بودن اسلام ربط داده و رهبری عزیزمان نیز صراحتا اعلام می دارد که هیچکس برایش هاشمی نمی شود و در همین پیام تسلیت نیز ضمن اشاره بر هوش سرشار و صمیمیت بی بدیل ایشان، فقدان ایشان را پایان نسل شخصیت هایی می داند که همانند او در همه نشیب ها و فرازها با او یار و همراه بوده اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی، سختی ها، زندان ها و شکنجه های جانفرسا در سیاهچالهای رژیم ستمشاهی را کسی نمی تواند انکار کند و در همین راستا محبت و علاقه امام راحل نیز به ایشان غیرقابل انکار باقی خواهد ماند.

خدمات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه سمت های پس از انقلاب، از مجلس خبرگان قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، دفاع مقدس، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب اسلامی، نماز جمعه تهران، ریاست محترم جمهوری اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام بر هیچکدام از ما پوشیده نبوده و نخواهد ماند و از این رو ما فقدان جبران ناپذیر ایشان را مصیبتی بزرگ برای نظام و جامعه خود تلقی می کنیم.

وی گفت: اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان به محضر رهبری معظم انقلاب، خانواده ایشان و مردم شریف، تأکید می کنم که مراسم منتسب به ایشان باید همانند مواضع صریح ایشان، مظهر وحدت و همدلی همه طیف های خودی و منتسب به نظام و ولایت شده و نگذاریم که دشمن به اقتدار سیاسی نظام و وحدت عمومی جامعه خدشه ای وارد کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران دراین پیام از همه مردم بخصوص مردم ولایتمدار مازندران خواست تا با شرکت در مراسم منتسب به این عزیز سفرکرده، دین خود را ادا کرده و نشان دهند که مردم ما همواره ممنون دار زحمات خادمان خویش اند.