مردی که چک پولهای را جعل می کرد با اشاره به داشتن مدرک معادل دکترا در رشته آی‌تی گفت تاکنون مدرک جعلی مربوط به پایان دوران متوسطه را به خیلی‌ها فروخته است.

دستگیری جاعل چک پول که مدرک دکتری دارد!

 

 

شرق پرس: هفته گذشته پلیس گزارش‌هایی از فروش تراول چک‌های جعلی در میدان ونک دریافت کرد و مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی با اقدام‌های ویژه، مرد شیاد را که مجید ۲۴ ساله است به دام انداختند.

 

به گزارش ایران، وقتی کیسه پر از تراول‌ چک‌های جعلی به دست پلیس افتاد این مرد تبهکار چاره‌ای جز اقرار ندید و پذیرفت دلالی این تراول‌های جعلی را انجام داده است.

 

مجید خیلی زود برای اقدام‌های کارشناسانه پلیس با دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۶ تهران در برابر تیمی از پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت و با داستانسرایی مرموزی گفت: ۸۰ برگ تراول چک ۵۰ هزار تومانی را از مردی که خود را میثم معرفی می‌کرد و در مترو با وی آشنا شده بودم زیر قیمت خریدم و قصد داشتم آنها را ۱۵۰ هزار تومان بفروشم که لو رفتم و دستگیر شدم.

 

با وجود اصرار این شیاد به غریبه بودن میثم، کارآگاهان وی را تحت تحقیق ویژه قرار دادند تا اینکه مجید پرده از داستانسرایی دروغین خود برداشت و گفت: غلامرضا که از آشنایانم است این تراول چک‌ها را به من داد تا در بازار سیاه بفروشم و کسی به نام میثم را نمی‌شناسم. همین اقرار کافی بود تا مأموران به خیابان مجیدیه شمالی بروند و غلامرضا را در خانه‌اش غافلگیر و دستگیر کنند.

 

مرد ۳۳ ساله که می‌خواست خود را بی‌گناه جلوه دهد وقتی مأموران در بازرسی از خانه‌اش به محموله‌ای از تراول چک‌ها و مهرهای جعلی متعلق به مراکز تحصیلات تکمیلی، برگ‌های گواهینامه جعلی پایان تحصیلات دوره متوسطه، ده‌ها برگ گواهینامه جعلی پایان دوره پیش دانشگاهی و یک دستگاه کپی رنگی دست یافتند پذیرفت که گرداننده اصلی این شاخه تبهکاری خودش است.

 

از سوی دیگر تجسس‌های کارآگاهان نشان داد غلامرضا از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این نیز بارها به خاطر صدور مدارک تحصیلی جعلی دستگیر و به ۸ سال زندان محکوم شده که با سپردن وثیقه از زندان خارج شده است و وی یکی از نخبه‌های رشته آی‌تی است. مرد جاعل با اشاره به داشتن مدرک معادل دکترا در رشته آی‌تی گفت تاکنون مدرک جعلی مربوط به پایان دوران متوسطه را به خیلی‌ها فروخته است.

 

وی افزود: با تبحری که در زمینه جعل داشتم با تجهیزات کامپیوتری به طراحی تراول چک‌های ۵۰ هزار تومانی دست زده و قصد داشتم با فروش آنها در بازار، پول زیادی به دست آورم.