میرشکاری که دارای مجوز شکار گراز بود بر خلاف مقررات تعیین شده لاشه گراز شکار شده را در ساری به فروش رسانده است.

دستگیری فروشنده گوشت گراز در ساری

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) بهرام فغانی در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه ماموران حفاظت محیط زیست با همکاری پاسگاه انتظامی هولار در گشت و کنترلی که داشتند ۳۰ کیلوگرم گوشت غیرمجاز گراز را کشف کردند، اظهار کرد: روزهای اخیر علاوه بر کشف گوشت گراز دو قبضه سلاح و یک شکارچی به همراه یک خریدار در روستای سقندیکلا ساری توسط ماموران اجرایی هولار و همکاری پاسگاه انتظامی کشف و دستگیر شدند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود با اشاره به اینکه مجوز شکار جانوران آسیب‌رسان به میرشکارها در مناطق مختلف داده شد، افزود: به پیشنهاد بخشداری، شورای روستا و دهیاری‌ها مجوز شکار حیوانات آسیب‌رسان به افرادی که مجوز شکار دارند داده شد تا با نظر محیط زیست شکار صورت گیرد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود اضافه کرد: میرشکاران بعد از شکار باید گزارش لازم را به محیط زیست بدهند و لاشه را بعد از شکار دفن کنند.

 

این مسؤول با بیان اینکه میرشکاران بعد از شکار حق هیچ‌گونه خرید و فروش این حیوانات حرام گوشت را ندارند، گفت: میرشکاری که دارای مجوز شکار بود بر خلاف مقررات تعیین شده لاشه گراز شکار شده را به فروش رسانده است.

 

فغانی ادامه داد: با کشف گوشت گراز در هنگام فروش فروشنده و شکارچی دستگیر و بعد از تکمیل پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.