حجت الاسلام فعالی ریس اداره تبلیغات شهرستان گلوگاه گفت: موثر ترین راه برای ظهور امام زمان(عج) مداومت در خواندن دعای فرج است.

دعای فرج عامل موثر برای ظهور امام زمان(عج)

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره گفت : در فرهنگ اهل بیت (ع) انتظار نه صرفا یک حالت روانی بلکه مقوله عمل می باشد پس اگر انتظار یک عمل است. منتظر هم باید یک عامل باشد.اگر منتظران با وظایف خود آشنا نباشند و به آن عمل نکنند امام زمان تنها خواهد ماند  و ظهورش به تاخیر خواهد افتاد.

 

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه ، انتظار موعود را در تفکر شیعه به عنوان یک اصل مسلم و به عنوان بهترین و برترین اعمال یاد شده دانست و تاکید کرد: منتظر فرج امام زمان (عج)باشید و از رحمت خداوند به خاطر طولانی شدن غیبت مایوس نباشید چرا که بهترین اعمال نزد خداوند انتظار فرج است.

 

ریس اداره تبلیغات شهرستان گلوگاه با اشاره به مهم ترین وظیفه هر فرد منتظر بر اساس روایات معصومین(ع) در زمان غیبت امام زمان (عج)تصریح کرد:  شناخت حجت خدا و امام عصر(عج)  مهم ترین وظیفه هر فرد منتظر است چرا که انسان بدون شناخت امام و منزلت او نمی تواند وظیفه خود را در رابطه  با او تشخیص دهد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه ،کسب فضایل اخلاقی،تلاش برای اصلاح جامعه، کسب آمادگی فکری و فرهنگی و نظامی برای یاری امام زمان(عج)، توبه از گناهان، دعا برای سلامتی امام عصر )عج)، توسل به امام زمان(عج) و غیره را وظیفه هر فرد منتظر دانست و بیان کرد: موثرترین وسیله برای ایجاد رابطه روحی با امام عصر(عج) و عامل موثر در ظهور آن حضرت، دعا برای فرج آن حضرت است.

 

حجت الاسلام فعّالی  فوائد دعا فرج را موجب فرج و زیاد شدن نعمت پرورگار، کامل شدن ایمان،سبب ناراحتی و اضطراب شیطان و باعث نجات از فتنه های آخر الزمان و سالم ماندن از هلاکت روحی برشمرد.

 

عضو ستاد نماز جمعه شهرستان گلوگاه ، تاکید کرد: کسی که منتظر و چشم به راه ظهور و نجات دهنده بزرگ و موعود است بایستی از نظر علمی، فکری و اعتقادی نیز آمادگی خود را نشان دهد و تنها با تعلق زبان و ادعای چشم به راه بودن نمی توان خود را از منتظران واقعی دانست.