رییس شورای مفتیان روسیه از مقام معظم رهبری و دکتر روحانی رییس جمهوری ایران دعوت کرد تا در آیین افتتاح مسجد جامع بزرگ این کشور در این کشور حضور یابند.

 

 
 
شرق پرس: راویل عین الدین امروز (پنجشنبه) در دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت نقش سیاسی و اجتماعی مسلمانان در روسیه، گفت: افتتاح مسجد بزرگ جامع مسکو به نشانه وحدت و همدلی تمامی مذاهب در روسیه گام بزرگی برای ارتقای بیشتر جایگاه مسلمانان است و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در مراسم حضور خواهد یافت.

 
عین الدین افزود: با توجه به این که گشایش این مسجد رویدادی بزرگ در جهان اسلام خواهد بود، مشتاقیم میزبان حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر بزرگ اسلامی و حسن روحانی رییس جمهوری ایران باشیم و بر این دعوت تاکید می کنیم.
روسیه با بیش از ۲۰ میلیون مسلمان که حدود سه میلیون نفر آنان در مسکو زندگی می کنند، دارای حدود هفت هزار مسجد است.
 
 
ساختمان جدید مسجد جامع مسکو پس از ۱۰ سال عملیات ساختمانی، آخرین مراحل را طی می کند و قرار است طی مراسمی بین المللی در آستانه عید سعید قربان گشایش یابد.
 
 
این مسجد که قرار است اول مهر ماه افتتاح شود با مساحتی حدود ۱۸ هزار و ۹۰۰ متر مربع می تواند بیش از ۱۰ هزار نفر را در خود جای دهد و با ساختمانی شش طبقه دارد و ۷۲ متر ارتفاع مناره ها و گنبد به بلندای ۴۶ متر از بزرگترین مساجد غرب محسوب می شود.
 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازدید از نمایشگاه کتاب ۲۰۱۵ مسکو و افتتاح آن که ایران به عنوان میهمان ویژه در آن شرکت دارد، به روسیه سفر کرده است./ایرنا