دختر احمد علامه‌دهر درباره مرگ پدرش می گوید: خواهرم وقتي براي گرفتن چك رفت، يك چك سه ميليوني بود. دو آدم گردن‌كلفت و هيكلي با لحني تهديدآميز مي‌گويند چك را بگيريد و دهانتان را ببنديد! ديگر بعد از اين جريان كسي جواب تلفن ما را نداد و تهيه‌كننده برنامه هم با لحن بدي گفت ديگر به من زنگ نزنيد!

alame-dahr-honarpishe1

 

 

شرق پرس: احمد علامه‌دهر، بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون در حالی هفته گذشته پس از گذراندن ماه‌ها در حالت نیمه‌کما درگذشت که هنوز دلایل بیماری و آنچه او را به این حالت انداخت برای خانواده‌ و دوستدارانش مشخص نیست.

 

 

روزنامه جوان می نویسد: احمد علامه‌دهر، بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون در حالی هفته گذشته پس از گذراندن ماه‌ها در حالت نیمه‌کما درگذشت که هنوز دلایل بیماری و آنچه او را به این حالت انداخت برای خانواده‌ و دوستدارانش مشخص نیست.

 

 

علامه‌دهر که برای بازی در یکی از قسمت‌های سریال «پرده‌نشین» به شهر مشهد سفر کرده بود، ناگهان با عارضه‌ای در مغزش مواجه می‌شود و از آذرماه سال گذشته تا مرداد امسال در وضعیت نیمه‌کما به سر می‌برد.

 

 

در حالی‌که محمود رضوی تهیه‌کننده سریال «پرده‌نشین» خبر از سکته مغزی بازیگر سریالش داده بود اما دختر علامه‌دهر در ویدئویی که چهار روز پیش از فوت پدرش در فضای مجازی منتشر شد، احتمال سکته مغزی را رد می‌کند و از خونریزی در مخچه پدرش می‌گوید. دختر علامه‌دهر درباره وضعیت پدرش و برخوردهای عوامل سریال «پرده‌نشین» صحبت‌هایی می‌کند که قابل تأمل است. او در بخشی از این ویدئو با گلایه از بی‌اطلاعی خانواده از دلایل عارضه مغزی که برای پدرشان به وجود آمده از برخورد بد و ناپسند عوامل «پرده‌نشین» می‌گوید: هیچ‌کدام از دست‌اندرکاران پرده‌نشین هیچ توضیحی به ما نداده‌اند و همان یک روزی که پدرم در اتاق عمل بود و به آی‌سی‌یو آمدند، به بیمارستان یکسری زدند و رفتند. دست‌اندرکاران پرده‌نشین زنگ زدند و گفتند ما یک چک گذاشته‌ایم و بیایید آن را بگیرید. خواهرم وقتی برای گرفتن چک رفت، یک چک سه میلیونی بود. دو آدم گردن‌کلفت و هیکلی با لحنی تهدیدآمیز می‌گویند چک را بگیرید و دهانتان را ببندید! دیگر بعد از این جریان کسی جواب تلفن ما را نداد و تهیه‌کننده برنامه هم با لحن بدی گفت دیگر به من زنگ نزنید!

 

 

صحبت‌های خانواده علامه‌دهر که نزدیک به ۹ ماه را در وضعیتی سخت و دشوار سپری کردند، تلخی از دست دادن یک چهره هنری را بیشتر می‌کند. مؤسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت هم بدون توجه به وضعیت بد این بازیگر پیشکسوت و با بیان اینکه احمد علامه‌دهر درجه یک هنری ندارد، اعلام کرد وی نمی‌تواند مورد حمایت مؤسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت قرار بگیرد! آنچه بر علامه‌دهر در دوران بیماری گذشت به هیچ‌عنوان در شأن یک هنرمند پیشکسوت نبود. هم برخورد بد عوامل سریالی که این بازیگر در آن ایفای نقش کرده بود و هم عدم حمایت‌های لازم از این چهره هنری به هیچ‌ عنوان زیبنده هنرمندی که مدرک درجه دو هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، نبود.