عبدالرحمان قاسمی گلوردی گفت: ارتقاء سطح فنی مربیان و داوران از مسائل مهمی است که با دقت مورد توجه است و با هماهنگی انجام شده دوره های مختلف آموزشی در سطح استان و کشور با هماهنگی هیئت تکواندو مازندران برگزار می شود.

دوره های آموزشی مربیان و داوران تکواندو بهشهر برگزار می شود

 

به گزارش شرق پرس رییس هیئت تکواندو بهشهر با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در ارتقای کاری مربیان این رشته گفت: آموزش مربیان و داوران در اولویت کاری هیئت تکواندو بهشهر قرار دارد.

 

 

 

عبدالرحمان قاسمی گلوردی در گفت و گو با ایرنا افزود: ارتقاء سطح فنی مربیان و داوران از مسائل مهمی است که با دقت مورد توجه است و با هماهنگی انجام شده دوره های مختلف آموزشی در سطح استان و کشور با هماهنگی هیئت تکواندو مازندران برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم تدوام برگزاری این کلاس ها، در افزایش راندمان کاری و فعالیت های ورزشی تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

رییس هیئت تکواندو بهشهر اهداف برگزاری دوره های آموزشی را ارتقاء سطح فنی مربیان و داوران، آشنایی با تکنیک های مختلف ارائه شده و افزایش توان مربیان در کلاس داری اعلام کرد.

 

قاسمی گلوردی گفت: هیئت تکواندو بهشهر هم اکنون دارای ۱۲ مربی و ۵ داور در سطح مختلف است که در سال جاری کلاس های کلاس هماهنگی مربیان و کلاس هماهنگی داوران زیر نظر هیئت استان برگزار شد و تا پایان سال نیز این دوره از کلاس ها تداوم داشته و در نظر داریم کلاس های مختلف دیگری نیز برگزار شود.

 

وی همچنین با اشاره به حضور حدود ۷۰۰ نفر تکواندو کار مرد و زن در بهشهر گفت: متاسفانه علی رغم تعدد ورزشکاران و مدال آوری، از خانه تکواندو و سالن تخصصی این رشته در بهشهر محروم هستیم.

 

قاسمی گلوردی ادامه داد: در سرانه فضای ورزشی زیر ۴۰ صدم هستیم و باید در این رابطه چاره اندیشی است که این سرانه برای جمعیت ۱۶۰ هزارنفری بهشهرشایسته نیست و با این سرانه ورزشی نمی توانیم بدرستی ورزش و مسابقه برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه وجود سالن تخصصی برای تکواندو از ضروریات مهم است، افزود: هم اکنون از سالن های استیجاری در سطح شهرستان بهشهر استفاده می کنیم که در صدد هستیم تا با رایزنی ها،خانه کشتی بهشهر به هیئت رزمی واگذار و این هیئت از سالن تختی استفاده کند.

 

رییس هیئت تکواندو بهشهر گفت : حدود ۴۰ هیئت ورزشی در شهرستان بهشهر فعال است که هیئت کشتی و تکواندو از فعال ترین این هیئت های ورزشی است علی رغم مدال آوری و پیشرفت های مختلف هیئت تکواندو، فاقد خانه تکواندو بوده و بهشهر تنها یک خانه تخصصی برای کشتی دارد.

 

قاسمی گلوردی با قدردانی از همکاری اداره ورزش و جوانان بهشهر در حمایت از تیم های ورزشی و اعزام به مسابقات مختلف گفت: در ماه جاری بیش از ۲۰ نفر از تکواندوکاران دختر و پسر بهشهر در مسابقات پومسه هان مادانگ در خانه تکواندو تهران شرکت کردند که حدود نیمی از این تکواندوکاران، حائز رتبه های برتر شدند.