زیباکلام در همایش حامیان دولت تدبیر و امید در ساری با اشاره به موفقیت دولت در عرصه بین الملل گفت: نمره اقتصادی دولت روحانی مطلوب نیست.

 

 

به گزارش شرق پرس  صادق زیباکلام  در همایش حامیان دولت تدبیر و امید مازندران در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان‌ اظهار داشت: در ارزیابی واقع‌بینانه از عملکرد دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته می‌توان آن را در قالب سه مولفه بین‌المللی، اقتصادی و سیاسی اجتماعی تقسیم کرده که نمره دولت در هر یک از این بخش‌ها متفاوت بوده است.

 

وی افزود: دولت روحانی زمانی در تابستان سال ۹۲ دولت را از احمدی‌نژاد تحویل گرفت که شرایط کشور از حیث اداری، داخلی و خارجی چندان مطلوب نبوده است.

 

 

  زیباکلام ساری: دولت روحانی در عرصه بین المللی موفق بود / نمره اقتصادی دولت مطلوب نیست

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دولت روحانی، ابتدای فعالیت خود با خزانه خالی مواجه شده بود، تصریح کرد: شرایط کشور در این برهه از فعالیت ابتدایی دولت یازدهم از حیث سیاست خارجی و مسائل هسته‌ای بسیار امنیتی و نامطلوب بوده است.

 

زیباکلام با بیان اینکه نظام اسلامی ایران با برگزاری انتخابات سال ۹۲ رقابت سه قطبی را بین سه جریان اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالیون تجربه کرده است، افزود: در این برهه از زمان دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال توانست پیروز انتخابات شده و زمام امور اجرایی کشور را به دست بگیرد.

 

 

وی با اعلام اینکه قوه مجریه از مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی بوده ولی دارای اختیارات تام در امور‌ کشوری نیست، گفت: میزان همدلی ارکان قدرت در سایر قوای نظام در دولت روحانی به مراتب کمتر از دولت قبلی احمدی‌نژاد بوده است.

 

 

این فعال سیاسی کشور با بیان اینکه حمایت قاطعی از همه ارکان قدرت از دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته صورت نگرفته است، افزود: با این اوصاف این دولت توانست در حوزه سیاست خارجی و بین‌المللی رتبه مطلوب و برتری را کسب کند.

 

زیباکلام ساری: دولت روحانی در عرصه بین المللی موفق بود / نمره اقتصادی دولت مطلوب نیست

 

زیباکلام با اشاره به اینکه درآمدهای نفتی کشور در دوره احمدی‌نژاد سه برابر بیشتر از دولت روحانی بوده است، تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود نمره اقتصادی دولت روحانی بین ۱۳ تا ۱۴ از ۲۰ است.

 

 

وی با بیان اینکه اجتماعی در جامعه به وجود آمده که دولت تدبیر و امید توانسته رتبه خوبی در حوزه بین‌المللی و سیاست خارجی کسب کند، افزود: نمره دولت در حوزه بین‌الملل بین ۱۹ و ۲۰ است و باید به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تبریک گفت.

 

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه عده‌ای از منتقدان و مخالفان دولت در داخل موضوع برجام را با معاهده ترکمانچای تشابه می‌کنند، گفت: برجام در واقع منافع ملی کشور را در نظر داشته و نباید به واسطه مطامع سیاسی موفقیت کشور در حوزه منافع ملی نادیده گرفته شود.

 

 

وی با بیان اینکه نگاه بنده به موضوع برجام ایدئولوژیک نبوده و این فعالیت موفق کشور در حوزه هسته‌ای مانند پتروشیمی و حمل و نقل باید دستاورد موثر برای نظام تلقی شود، افزود: یکی از دلایلی که اصولگرایان تندرو برجام را فرجام موفقی برای کشور نمی‌دانند این است که آنان می‌گویند با تحقق این مهم، مقوله آمریکا‌ستیزی ایران کنار خواهد رفت.

 

زیباکلام ساری: دولت روحانی در عرصه بین المللی موفق بود / نمره اقتصادی دولت مطلوب نیست

 

زیباکلام با اشاره به اینکه در دولت روحانی بسیاری از انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها دوباره فعال شده و عملکرد کمیته‌های انضباطی چندان مشهود نبوده است، گفت: دولت روحانی در حوزه اجتماعی و حقوق شهروندی چندان نمره مطلوبی نداشته ‌و باید در این زمینه تلاش بیشتری کند.

 

 

وی با بیان اینکه فضای نقادی رسانه‌ها در دولت فعلی به مراتب بهتر از دولت‌های قبلی نظیر احمدی‌نژاد بوده است، افزود: باید از دموکراسی ایجاد شده دولت روحانی در بین اهالی رسانه استقبال کرد.

 

 

 

 

 

 

 

تسنیم

عکس از معصومه جعفری