رئیس شورای شهر بهشهر درباره برکناری دکتر اسلام بابانژاد با اشاره به غیرقانونی بودن جلسه و مصوبه ی آن ، ادامه داد : لغو عضویت هیچ یک از اعضای شورا در حیطه ی اختیارات خود شورا نیست ،بلکه باید با پیشنهاد شورای استان ،استاندار و تصویب شورای حل اختلاف استان صورت پذیرد.

eslambabanejad

 

 

به گزارش شرق پرس منابع خبری گزارش دادند شورای شهر بهشهر عصر دوشنبه در جلسه ای فوق العاده عزل دکتر اسلام بابانژاد را از عضویت در شورای اسلامی بهشهر اعلام کردند و از اولین عضو علی البدل آقای عباس یعقوبی دعوت بعمل آوردند.

 

 

 

گفته می شود توجیه اعضای شورا در کنار گذاشتن این عضو درخواست ۵ نفر از اعضا و اجرای بند ۲ ماده ۲۸ قانون شورا ها و با توجه به اشتغال ایشان به عنوان رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر بوده است.

 

 

  این جلسه در حالی صورت پذیرفت که شهردار بهشهر و رییس شورا در سفر کاری حضور داشتند.

 

 

رییس شورای شهر در گفتگو با صدای بهشهر اظهار داشت :در جلسات عادی شورای شهر باید ۶ نفر از اعضا حضور داشته باشند که در این صورت قانونی و رسمی می شود.

 

 

اسدی گفت :جلسات فوق العاده باید با درخواست کتبی تعدادی به رییس شورا داده شود و در صورت موافقت تشکیل شود ،این در حالی است که جلسه ی عصر دوشنبه بدون درخواست و دعوتنامه قبلی و بدون حضور هیئت رییسه در ساعت غیرمعمول با تماس تلفنی با پنح نفر از اعضا و حضور آنها تشکیل شد.

 

 

رییس شورای شهر گفت: ارکان قانونی در این جلسه حفظ نشد و از لحاظ قانونی این جلسه هیچ ارزشی ندارد و حتی در صورت قانونی بودن نیز باید به امضای رییس شورا برسد.

 

اسدی در پایان خبر برکناری دکتر بابانژاد را تکذیب و کاملا آن مصوبه را غیرقانونی دانست.

 

لازم به توضیح است ،به نظر می رسد هدف از این جلسه و تصویب برکناری دکتر بابانژاد تنها برای ایجاد فشار برای همگام کردن ایشان با افکار و تصمیمات سیاسی از سوی اعضای پنج نفره صورت پذیرفت.