ترامپ مدعی شد ؛ نیروهای امنیتی عراق امروز با حمایت آمریکا و اعتلاف جهانی شهر موصل را از کابوس طولانی آن زیر سلطه داعش آزاد کردند...

 

 

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای ضمن تبریک آزادسازی موصل به نخست وزیر، نیروهای امنیتی و مردم عراق، این پیروزی را شمارش معکوس برای شکست داعش در عراق و سوریه دانست.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه مدعی شد: نیروهای امنیتی عراق امروز با حمایت آمریکا و اعتلاف جهانی شهر موصل را از کابوس طولانی آن زیر سلطه داعش آزاد کردند.
 

 
وی افزود: ما سوگوار هزاران عراقی و سربازان قهرمان و پیشمرگه هایی هستیم که توسط داعش کشته شدند و جانشان را برای بازپسگیری کشورشان دادند.
 

 
ترامپ همچنین با بیان اینکه حضور آمریکا و ائتلاف جهانی در کنار نیروهای امنیتی عراق باعث افتخار است، ادعا کرد که پیشرفت چشمگیر آمریکا در مبارزه با داعش در ۶ ماه اخیر (یعنی از زمان به قدرت رسیدن او) بیشتر از سال هایی است که داعش به عنوان تهدید عمده ظهور کرد.
 

 
وی در پایان گفت: پیروزی در شهری که داعش به اصطلاح خلافتش را در آن اعلام کرده بود، نشان دهنده این است که شماش معکوس برای شکست آن در عراق و سوریه آغاز شده است.
 

 
به گزارش ایرنا، حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای ملسح عراق شامگاه دوشنبه آزادی کامل موصل را اعلام کرد.
 

 

گروه تکفیری تروریستی داعش دهم ژوئن ۲۰۱۴ شهر موصل مرکز استان نینوا را به اشغال خود در آورد و متعاقب آن بخش های وسیعی از پنج استان دیگر عراق را نیز در کنترل خود گرفت.

عملیات آزادسازی موصل از هشت ماه قبل (۱۷ اکتبر ۲۰۱۶) آغاز شده بود.
 

 

تروریست های تکفیری داعش که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند در طول سال های اخیر عراق و سوریه را در معرض تجاوز و اشغالگری قرار داده اند.

عراقی ها در ماه های اخیر توانستند بخش های وسیعی از کشور خود را که در اشغال تروریست ها بود، بازپس گیرند.
 

 
نیروهای عراقی در ۳۷ ماه گذشته گروه تروریستی داعش را که تا دروازه های بغداد نیز رسیده بود، در همه استان ها و از جمله نینوا شکست داده اند و تنها سه شهر تلعفر در غرب موصل، الحویجه در جنوب کرکوک و القائم در غرب استان الانبار هنوز در اختیار داعش است.
 

 
به عقیده بسیاری از کارشناسان گروه تروریستی -تکفیری داعش که با حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه بوجود آمده اکنون به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است.