پوتین همچنین در صحبت‌های خود دستگیری‌های فیفا را دسیسه‌ای از سوی آمریکایی‌ها برای انتخاب نشدن سپ بلاتر به عنوان رییس فیفا عنوان و ادعا کرد که این کشور (روسیه) همواره از رییس سوییسی فیفا حمایت خواهد کرد

potin54

 

شرق پرس:  ولادیمیر پوتین آمریکا را به مداخله در امور فیفا متهم و ادعا کرد که موضوعات فیفا ارتباطی با ایالات متحده ندارد. وی که در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، در رابطه با این موضوع گفت: بار دیگر شاهد یک جوسازی از سوی ایالات متحده هستیم. آنها همواره به دنبال این هستند که صلاحیت همه چیز را زیر سوال و کارها را به نفع خود پیش ببرند.

 
 
 

پوتین همچنین در صحبت‌های خود دستگیری‌های فیفا را دسیسه‌ای از سوی آمریکایی‌ها برای انتخاب نشدن سپ بلاتر به عنوان رییس فیفا عنوان و ادعا کرد که این کشور (روسیه) همواره از رییس سوییسی فیفا بلاتر حمایت خواهد کرد. این مناقشات در حالی رخ داده است که در زمان ریاست سپ بلاتر، روسیه و قطر به عنوان میزبانان جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ انتخاب شده‌اند. این در حالی است که آمریکا نتوانست میزبانی هیچیک از این دو رخداد را به دست آورد. هم اکنون نیز آمریکا همراه با سوییس در حال تحقیق درباره فیفا و بر ملا کردن تخلفات بلاتر و دست اندرکاران او هستند.

 

آلکسی سروخین، رئیس فدراسیون فوتبال روسیه نیز به اسکای اسپورت گفت: باید برای چندمین بار تکرار کنم که ترسی از تحقیقات پلیس نداریم. در دو سال گذشته با دادن اطلاعات مورد نیاز به آقای گارسیا، مسئول آمریکایی تحقیقات درباره فساد در فیفا با این تحقیقات همکاری کرده‌ایم. تمام اطلاعات و مدارک لازم را تسلیم کرده و به طور کامل با این پروسه همکاری داشته‌ایم. نمی‌دانیم که دیگر چطور می‌توان به این وضعیت کمک کرد. تکرار می‌کنم که پروسه میزبانی ما شفاف است و ترسی از تحقیقات نداریم. عجیب است که بار دیگر همان مسائل در شرایطی که تمام شده به نظر می‌رسیدند، مطرح می‌شوند.

 

وقتی از سروخین سوال شد که آیا از رای‌گیری مجدد واهمه دارد، گفت: نه چون به بهترین شکل آماده شده‌ایم. دولت و ملت ما به بهترین شکل خود را آماده برگزاری جام‌جهانی کرده‌اند. حتی نمی‌خواهم درباره آمادگی با کسی بحث کنم.

 

سروخین در پایان درباره آینده سپ بلاتر گفت: برای رئیس فعلی فیفا در انتخابات جمعه آرزوی موفقیت می‌کنم.

 
 
 
ایسنا