رئیس سازمان زندان ها با اشاره به کشف 100 کیلو مواد مخدر در ورودی زندان ها گفت: بلعیدن مواد مخدر یکی از شیوه‌های ورود مواد به زندان‌هاست که دستگاه بادی اسکنر تنها دستگاهی است که جاسازی مواد مخدر در بدن را رصد می کند

 

 

شرق پرس: رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در یک سال گذشته یکصد کیلوگرم انواع مواد مخدر در مبادی ورودی زندان‌ها توسط دستگاه بادی اسکنر و روش‌های سنتی کشف و ضبط شده‌است.

 

میزان نوشت: اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به کشف صد کیلوگرم انواع مواد مخدر در مبادی ورودی زندان‌ها اظهارکرد: در حال حاضر ۸ دستگاه بادی اسکنر در زندان‌های بزرگ کشور نصب شده است.

 

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: باید از امکانات دنیای امروز برای کنترل تخلفات در زندان‌ها استفاده کنیم . بلعیدن مواد مخدر یکی از شیوه‌های ورود مواد به زندان‌هاست که دستگاه بادی اسکنر تنها دستگاهی است که جاسازی مواد مخدر در بدن را رصد و تشخیص می دهد .

 

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه به رغم  پیگیری‌هایی که انجام شده تعداد محدودی از این دستگاه‌ها وارد کشور و در زندان های بزرگ نصب شده است و عمدتا زندان‌ها فاقد این دستگاه هستند.

 

جهانگیر همچنین گفت: مکاتبات مختلفی را با دولت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و نهادهای مختلف انجام داده ایم تا بتوانیم اعتبار مورد نیاز دراین زمینه را دریافت کنیم که امیدواریم با توجه به قولهای نهادهای مختلف بخشی از مشکلات را حل کنیم .

 

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۸ دستگاه بادی اسکنر در زندان های بزرگ همچون تهران و خراسان و بعضی از استانهای دیگرنصب شده است.

 

 وی در ادامه از تفاهم نامه همکاری بین سازمان زندان‌ها و شورای حل اختلاف کشور برای تسریع در روند آزادی زندانیان خبرداد و گفت: شعب شورای حل اختلاف به منظور تسریع در آزادی زندانیان در زندان‌ها ایجاد می‌شود.

 

جهانگیر با تاکید بر توسعه فرهنگ صلح و سازش در کشور افزود: به مدیران کل زندان ها ابلاغ و در همه زندان‌ها شورای حل اختلاف تشکیل می‌شود.

 

وی گفت: این یک اقدامی اجتماعی و قضایی است که خروجی آن در بازه زمانی ۶ ماهه مشخص خواهد شد.