رابعه اسکویی بازیگر جنجالی که اخیرا به شبکه ماهواره ای جم پیوست گفت : من 8 سال سیگار نکشیدم و دوباره شروع کردم و 25 سال سابقه کاری‌ام را در ایران گذاشتم و به جم آمدم و اینجا هم به نتیجه نرسیدم

 

 

شرق پرس: پس از هرمز سیرتی که با جدایی از شبکه جم تی وی به ایران بازگشته، رابعه اسکویی نیز از این شبکه جدا شده اما هنوز قصد بازگشت به ایران را ندارد و در ترکیه باقی مانده است. این بازیگر پس از جدایی از این شبکه گفت و گویی داشته که تصویری از آنچه در این شبکه برای یک بازیگر سینما رقم می‌خورد را تا حدودی به نمایش می‌گذارد.

 

رابعه اسکویی در این گفت و گو که بخش‌هایی از آن منتشر شده، تأکید می‌کند: «یک درصد فکر نمی‌کردم از ایران خارج شوم اما شرایط این شد که من آمدم و الان فکر می‌کنم راه من یک راه عجیب و غریبی بوده که بعد از این همه سال تجربه، یک قدر دیوانگی می‌خواهد که ۲۵ سال سابقه کاری و محبوبیت را بگذاری و بیایی و بخواهی برای یک کاری شروع کنی. نمی‌دانم سرنوشت برای من چه رقم زد.»

این بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید: «کوچ کردم به یک جایی که یک کاری انجام دهم. نوع نگاهمان با همدیگر فرق می‌کند. الان که از بیرون نگاه می‌کنم، باید تصمیم بگیرم که چکار باید کنم. برای همین افکارم مشوش است. باید به خودم سروسامان بدهم که اصلاً می‌خواهم بازیگری را ادامه دهم یا نه؟ من چون تازه از شبکه جم بیرون آمده‌ام، باید یک مقدار استراحت کنم ولی ترجیحم این است با شبکه‌های ایرانی که یک بار اشتباه کردم، دوباره اشتباهم را تکرار نکنم.»

 

رابعه اسکویی بازیگر جنجالی: پس از 8 سال دوباره سیگاری شدم! + عکس

 

 

اسکویی درباره تحقیرش در این شبکه گفت: «متأسفانه جایگاه من، جایگاه درستی نبود یا نمی‌دانم من را خیلی خوب نشناختند و فکر نمی‌کردند من خداحافظی کنم و بیایم. به هر حال هرکسی در زندگی‌اش یک چارچوبی دارد و برای من احترام حرف اول را می‌زند و وقتی احساس کنم احترامم یک ذره زائل می شود، نمی‌توانم سکوت کنم. من ۸ سال سیگار نکشیدم و دوباره شروع کردم و ۲۵ سال سابقه کاری‌ام را در ایران گذاشتم و به جم آمدم و اینجا هم به نتیجه نرسیدم. فعلاً دارم بیزنس میکنم…»

در روزهای اخیر، انتشار یک نامه با امضای مدیر شبکه «جم تی وی» خطاب به بازیگران و عوامل طرف قرارداد با این شبکه، مبنی بر عدم برخورداری این شبکه از ظرفیت مالی و تولیدی لازم برای استمرار خدمت گرفتن آنها و تأکید بر تسویه حساب در پایان قراردادشان با این شبکه، به منزله بسته شدن درها برای گروهی از بازیگران و عوامل تولید بود؛ واقعه‌ای که ضربه جبران ناپذیری به چهره‌های پیوسته به این شبکه ماهواره‌ای خواهد زد.

جم‌تی وی در واکنش به رسانه‌ای شدن این نامه، اقدام به پخش ویدیویی تحت عنوان رپرتاژ نمود. در این رپرتاژ که اکنون در فضای مجازی نیز موجود است، با شماری از بازیگران نظیر بهارک صالح نیا، چکامه چمن ماه، مانی کسراییان، رامسین کبریتی و بهناز سلیمانی گفت‌وگو شده و درباره روند فعالیت‌هایشان در شبکه جم سخن به میان می‌آید و تلاش می‌شود، این موضوع رد شود. با این حال در همین رپرتاژ، تلویحاً اصالت نامه تأیید می‌شود و بازیگران تأکید می‌کنند آنچه رخ داده، طبیعی است و در هر پروژه سینمایی، بازیگران قراردادی همکاری می‌کنند و سپس برای پروژه بعدی قرار می‌بندند.

در این رپرتاژ، جای چند تن از بازیگرانی که به شبکه جم تی وی پیوسته‌اند خالی بود؛ چهره‌های غایبی که تاکید شده بود نخستین گروه جدا شده از این شبکه هستند و از میا‌نشان تاکنون هرمز سیرتی به ایران بازگشته و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که چهره‌های دیگری نیز از این طیف به ایران باز خواهند گشت. اکنون پس از موضع‌گیری‌های رابعه اسکویی پیش بینی می‌شود با شکل پرداخت حقوق که بازیگران ایرانی را به لحاظ اقتصادی در ترکیه تحت فشار قرار می‌دهد، شمار دیگری از ایشان نیز از این شبکه جدا شوند.

 

 

 

 

 

رکنا