رامین كياني با بیان اینکه در اين هفته زماني بسيار مطلوبي جهت توسعه و نشر هرچه بیشتر فرهنگ مهارت‎آموزی است افزود: نامگذاری ایام در دستگاه‎های مختلف، فرصتی برای مباحث ترویج فرهنگ مربوط به آن حوزه است.

رامین کیانی رئیس فنی و خرفه ای بهشهر هفته مهارت فرصتی برای نشر و ترویج فرهنگ مهارت آموزی است

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر ، رامین کیانی گفت: در راستای بزرگداشت هفته مهارت و روزملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای که همه ساله در هفته اول مرداد ماه برگزار می شود، برنامه های مختلفی در شهرستان بهشهر به مرحله اجرا درخواهد آمد.
سرپرست مرکزفنی و حرفه ای  بهشهر در این جلسه ستاد گرامیداشت هفته مهارت ،کارآفرینی و ترویج آموزش های مهارتی با اشاره به اهمیت آموزشهای فنی و حرفه ای گفت: امروزه خدمات این سازمان به عنوان یکی از راهکارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور بسیار چشمگیر بوده است.
کیانی افزود: با توجه به  گسترده بودن مخاطبان آموزش فنی و حرفه ای و به منظور ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و افزایش منزلت اجتماعی آموزشهای مهارتی برنامه های متنوعی در این مرکز اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد:  رسالت ما این است که از بستر به وجود آمده در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استفاده بهینه نموده و فرهنگ مهارت آموزی را ترویج داده و جایگاه واقعی مهارت آموزی و کارآفرینی را احیا کنیم.
عضو کارگروه اشتغال شهرستان بهشهرتصریح کرد: تشکیل ستاد بزرگداشت در مرکز ، سخنرانی در نماز جمعه مورخه ۸ مرداد ، دعوت از مسئولان شهرستانی برای بازدید از مرکز و کارگاههای آموزشی ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین کارکنان و کارآموزان ، دیدار با ائمه جمعه در روز یکشنبه ۳ مرداد ،تجلیل از مربیان و کارکنان نمونه مرکز ، برپایی نمایشگاه، برگزاری کارگاه آموزشی همچنین حضور کارکنان و مربیان به همراه کارآموزان در نماز جمعه وگلزار شهدا و  نشست خبری در دستور کار قرار دارد.
سرپرست مرکز آموزش  فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر ترویج فرهنگ مهارت آموزی را نیاز جامعه برشمرد و گفت: متاسفانه طی سال های اخیر توجه به مدرک گرایی و عدم توجه به مهارت باعث صدماتی به جایگاه اشتغال و کار در جامعه شده و مدرک یک معیار ارزشی برای افراد شده است.
 وی ادامه داد: شناسائی و معرفی مهارت آموختگان کارآفرین ، اجرای طرح بازدید همگانی بویژه بازدید خانواده های کارآموزان از کارگاه های مرکز ، ارسال پیام کوتاه و انجام تبلیغات محیطی از دیگر برنامه های هفته مهارت می باشند.
کیانی عنوان کرد: ارتقای جایگاه نظام آموزش مهارتی در شهرستان ،توسعه همکاری مشترک با ادارات  و صنایع مختلف، بسترسازی برای جلب مشارکت بخش غیردولتی، فراهم نمون بستر مناسب برای ایجاد رابطه اثربخش بین آموزشهای مهارتی و بازار کار از دیگر اهداف اجرای برنامه هفته گرامیداشت مهارت در شهرستان بهشهر نام برد.
وی خاطرنشان کرد: آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای بعنوان متولیان آموزش های مهارتی غیر دولتی در اقدامات بزرگداشت هفته مهارت کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای مشارکت فعالانه ای خواهند داشت.
کیانی در پایان با بیان اینکه در این هفته زمانی بسیار مطلوبی جهت توسعه  و نشر هرچه بیشتر فرهنگ مهارت‎آموزی است تصریح کرد : نامگذاری ایام در دستگاه‎های مختلف، فرصتی برای مباحث ترویج فرهنگ مربوط به آن حوزه است.
مرکز فنی و حرفه ای بهشهر سالانه به بیش از ۱۵۰۰ نفر در رشته های مختلف از قبیل جوشکاری ، مکانیک ، برق ، رایانه ، کشاورزی  و …  ارائه آموزشهای مهارتی می نماید .