فاضلی گفت: وقف یکی از نیازهای رسانه برای نگهداری است که وقف جدید در این حوزه می تواند تاثیر فراوانی بر رسانه و اطلاع رسانی مفید در این حوزه داشته باشد.

رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران)  رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه گفت: وقف حوزه رسانه به عنوان وقف جدید مورد توجه قرار گیرد و با فرهنگ سازی مناسب، وقف های مورد نیاز جامعه ترویج یابد.

 

 

محمدحسین فاضلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت و نقش رسانه در ترویج فرهنگ وقف افزود: ترویج فرهنگ وقف یکی از وظیفه مهم آحاد جامعه است که امیدواریم رسانه بیش از پیش در این حوزه در نهادینه کردن وقف و ترویج آن تلاش کند.

 

وی افزود: وقف یکی از نیازهای رسانه برای نگهداری، کمک به رسانه و تبلیغ رسانه است که وقف جدید در این حوزه می تواند تاثیر فراوانی بر رسانه و اطلاع رسانی مفید در این حوزه داشته باشد.

 

رئیس اداره اوقاف گلوگاه گفت: از جمله نیازهای جدید در حوزه وقف، نیازهای علوم پزشکی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال جوانان، فعالیت های مذهبی، حفظ ارزش های اسلامی، رویج قرآن و سیره اهل بیت(ع)، کمک به رفع اعتیاد، کمک به دانشجویان و دانش آموزان بی بضاعت است که باید مورد توجه جدی و ویژه قرار گیرد.

 

فاضلی، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ وقف جدید شامل خانه عالم در روستای وزوار و مسجد هشت تیکه در این شهرستان به ثبت رسیده است، ادامه داد: ۵۵۰ میلیون ریال ارزش وقف های جدید بوده است .

 

وی گفت که سه وقف جدید هم برای ساخت مسجد و حسینیه شناسایی شده است.

 

او با اشاره به مساعدت دولت به حوزه مساجد در شهرستان گلوگاه اظهار کرد: در این بخش در سال جاری برای ۸ مسجد مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با اشاره به اجرای طرح مودت در امامزادگان هم گفت: در سال جاری از سوی خیران ۸ مورد کمک در طرح مودت به ۷۸۰ میلیون ریال انجام شده است.

 

به گزارش ایرنا, شهرستان گلوگاه دارای ۲۰۰ موقوفه متصرفی و غیر متصرفی، یک هزار و ۱۵۴ رقبه ، ۸ امامزاده و بقعه متبرکه و ۹۸ مسجد و حسینیه و تکیه است.