روحانی در سالن ورزشی سیدرسول حسینی گفت: مردم ایران یا راه تقابل با دنیا را انتخاب می کنند یا راه تعامل، مردم ایران یا راه عقلانیت را انتخاب می کنند یا راه خرافه...

 

خلاصه اظهارات روحانی در جمع مردم ساری:

 

▪️شما در خرداد ۹۲ در ساری قیام بزرگی را برپا کردید، با حضورتان در مسجد جامع به همه جای ایران پیام فرستادید.آن روز گفتید ما میخواهیم اعتدال و اصلاحات پیروز شود.

آن روز گفتید ما راه آزادی و آرامش را انتخاب کردیم. امروز ما معتقدیم، بحث انتخاب بین چند نفر در ۲۹ اردیبهشت مطرح نیست. بحث دو نوع تفکر است. مردم ایران یا راه تقابل با دنیا را انتخاب می کنند یا راه تعامل، مردم ایران یا راه عقلانیت را انتخاب می کنند یا راه خرافه. مردم ایران یا شعار را انتخاب میکنند یا برنامه و عمل.مردم یا میخواهند به سال ۹۱ برگردند یا به پیش برونند. امروز و دیروز مردم اصفهان و مردم تبریز فریاد زدند ما به عقب برنمیگردیم.

▪️مازندران قهرمان به همه مردم ایران میگوید ما به عقب برنمیگردیم، مردم آیا باز میخواهید که مثل گذشته منتظر آن باشیم و رادیو خارجی را گوش کنیم و ببینیم که قطعنامه جدیدی علیه ایران تصویب شده است یا نگاه کنیم که گشایشی جدید برای ایران ایجاد شده است؛ مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند، قاضی حکم صادر میکند و حکمش را ابلاغ میکند، وکیل از مردم دفاع میکند.

▪️رئیس جمهور آینده ایران باید درمجامع جهانی از حقوق ملت ایران دفاع کند. ما آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ایران دفاع کنیم ایران را در حصر قرار دادیم، راست و درست است که علیه ما توطئه کردند. درست است قدرت های بزرگ در برابر مردم ایران ایستاندند، اما آیا راه دفاع از مردم ایران سخن درشت گفتن بود.

▪️یک روز شایع اگر به روحانی رای ندهید، یارانه‌ها را قطع می‌کند، حالا می‌گویند چرا یارانه آنهایی که اثبات نشد محروم نیستند را بازگرداندید؟ ما می‌گویم برای رسیدگی به محرومان، فقط یارانه کافی نیست.

▪️سازمان ملل و شورای امنیت و ملت ایران که همانند، پس چه چیزی عوض شده؟ نحوه استفاده از قدرت ملت ایران در برابر جهان.

▪️آیا می خواهیم دوباره دیوار ساخته شود یا پل بسازیم؟

▪️تراز تجاری ما در دو دولت قبلی ۳۰ میلیارد دلار منفی بود. الان دوسال است که تراز تجاری ما مثبت شده. یعنی روز به روز صادرات بیشتر می شود

▪️آیا می خواهید راه ارتباط با جهان را ادامه دهیم یا راه ها را ببندیم؟

▪️ارتباط مازندران با قلب کشور باید آسانتر شود راه فیروزکوه تا چندماه دیگر به اتمام می رسد