آنگونه که از تصاویر پیدا بود استقبال خوبی از روحانی و رئیسی در مشهد شده است و به نظر می آید پیروزی در انتخابات آنهم در مرحله اول کار بسیار سختی خواهد بود...

 روحانی: مشهد را چطور اداره کردید که می خواهید کشور اداره کنید؟ / رئیسی: آقای روحانی چرا از مردم ناراحت هستید؟ چون مطالبه شغل دارند؟

 

شرق پرس: روز چهارشنبه آخرین روز تبلیغات انتخابات و هر دو کاندید اصلی رقابت رئیس جمهوری, مشهد را بعنوان نقطه محوری و پایانی سخنرانی های انتخاباتی خود انتخاب کردند.

 

آنگونه که از تصاویر پیدا بود استقبال خوبی از روحانی و رئیسی در مشهد شده است و به نظر می آید پیروزی در انتخابات آنهم در مرحله اول کار بسیار سختی خواهد بود. 

 

در ادامه مهم ترین اظهارات هر دو کاندید را در جمع مشهد ملاحظه می فرمائید

 

روحانی در جمع هواداران در مشهد: 

 

▪️امروز روز سرنوشت ملت بزرگ ایران است، ما می خواهیم در روز جمعه بین فریب و صداقت یکی را انتخاب کنیم. بدانید رئیس جمهور، رئیس شورای عالی دفاع است، یک تصمیم منجر به جنگ می شود، یک تصمیم منجر به صلح می شود.

▪️چرا نمی گویید در دوره بعد می خواهید روابط با جهان چگونه باشد؟ جمله ای هست که هیچ جا نگفتم، ولی اینجا خواهم گفت. وقتی این اقای جدید در آمریکا روی کار آمد، در اتاق فکر گفتند یک لبه گازانبر جور شد؛ لبه دیگر اردیبهشت ماه است؛ اشتباه کردید.

▪️نخواهیم گذاشت تحریم به کشور برگردد. چقدر راجع به هواپیما با شما صحبت کردم، بحث بر سر هواپیما نیست، بحث بر سر قول بین نماینده مردم و مردم است؛ قولی بود که به شما دادیم. گفتند هواپیما کاغذی است؛ بعد که هواپیما آمد، یکی از دلواپسان به من نامه نوشت گفت چرا حالا بویینگ خریدی؟

▪️شما می‌خواهید کشور را اداره کنید؟ اول به من بگویید مشهد را چطور اداره کردید؟ شما با جوان ها مشکل داشتید، چرا با فردوسی هم مشکل پیدا کردید؟ چرا اشعار فردوسی را پاک کردید؟

 

▪️شما به مردم در مشهد گفتید اگر مراسم هنری می خواهید، از مشهد بروید بیرون. حالا می خواهید ایران را بگیرید، به مردم بگویید از ایران بروند بیرون؟ فکر می کنند که اختیار استان دست آنهاست، اختیار کشور در دست ملت ایران است.

▪️ما می‌خواهیم با مخالفین هم زندگی کنیم، می دانیم که اقلیت هم محترم باید باشد؛ ما یک خواهش داریم اقلیت جای اکثریت ننشیند.

▪️ای مردم خراسان، ما پیشرفت کشور با آرامش را می خواهیم. شما می خواهید دستگاه فرهنگی داشته باشید؟ شما می‌خواهید خبرگزاری داشته باشید اشکالی ندارد. شرکت و تجارت داشته باشید حرفی نداریم. می گوییم جا را برای مردم تنگ نکنید. از بودجه دولت برای تخریب دولت نگیرید.

▪️شما ۴ سال است دولت را تخریب کردید. مگر دولت نماینده مردم ایران نبود؟ در مذاکرات هسته ای در برابر قدرت ها به ما کمک نکردید، اشکالی ندارد. اما این مردانگی بود که شب مذاکره از طریق تلفن های ناشناس آقای ظریف و آقای عراقچی را تحت فشار قرار دهید؟ چرا از پشت خنجر زدید؟ چرا به ملت خنجر زدید؟

▪️شما خیلی نگرانید؟ نگرانید برای تحول ایران؟ نگرانید که مردم به آرزوهای خودشان نرسند؟ این مردم تصمیمشان را روز جمعه خواهند گرفت. برای حاشیه نشینها اولین دولتی که تصمیم گرفت، دولت سید محمد خاتمی بود.

▪️چرا طرح های دولت اصلاحات را بعدا تعطیل کردید، آن روزها که روزهای فراوانی پول بود. پولها را چه کردید؟ نه شغل درست کردید، نه پیشرفت کشور را دنبال کردید، امروز ادعا هم دارید؟

▪️شما بازار نفت ایران را در اختیار عربستان قرار دادید؛ ما آن را پس گرفتیم. از آقای زنگنه و مسئولان وزارت نفت و مهندسان تشکر نکردید اشکالی ندارد، چرا از کارگران تشکر نکردید؟

▪️مردم برای گرفتن جنازه یک مسلمان از بیمارستان مجبور بودند پول قرض کنند، این عزت است؟ آیا دولت در این چهارسال برای سلامت مردم کاری انجام نداد؟ چرا بی انصافی کردید؟

▪️یا علی بن موسی الرضا! امام رضا نمی دانستیم تا این حد تو را غریب می کنند. ای امام رضا، خواستند تو را جناحی کنند، ملت ایران اجازه نمی دهند به علی بن موسی الرضا توهین شود؛ علی بن موسی الرضا پناه ایرانیان، شیعیان و مسلمانان است.ما نبات امام رضا رای برای شفا میخواستیم نه برای رای.

▪️چرا رفتید کنسولگری عربستان در مشهد را آتش زدید؟ چرا مانع زیارت مردم شرق عربستان از امام رضا شدید؟ شما با آتش زدن اینجا و آنجا می خواهید کشور را اداره کنید؟

▪️من شنبه صبح باز دست به سوی شما دراز خواهم کرد. ما حق مخالفین را ضایع نخواهیم کرد. از یک چیز نخواهم گذشت؛ شما به معلمین کشور تهمت زدید؛ شما به دانش اموزان کشور تهمت زدید.

▪️شما چه کاره هستید که برای دین مردم تصمیم می گیرید؟ نان که نمی دهید، مدام از دین می پرسید. در روستاها گفته اید درس قرآن را در مدارس می خواهند حذف کنند؛ شرمتان باد.

▪️کسانی در صداوسیما برای کاندیداها سوال تنظیم کرده بودند، اسامی شان را اعلام کنند. یک کلمه از طرح تحول سلامت نپرسیدند. یک کلمه از مهار تورم نپرسیدند.از سیاست خارجی و داخلی نپرسیدند.

▪️چرا از آزادی نپرسیدید؟چرا نگفتید برای آزادی هنر در ایران تصمیمتان چیست؟ دولت دوازدهم نخواهد گذاشت در استان خراسان هراس فکری حاکم باشد. ما انحصار را نمی پذیریم.

▪️من از آیت الله هاشمی رفسنجانی که اولین کسی بود که با من درباره دولت دوازدهم صحبت کرد تشکر می کنم و به روحش درود می فرستم. از خاندان امام راحل، از خاندان شهید بهشتی و شهید مطهری تشکر می کنم. از خاندان سید محمد خاتمی تشکر می کنم.

▪️من دو خواهش از شما دارم، ای حماسه سازان سال ۹۲، شما بودید که حماسه بزرگ ۹۲ را آفریدید. از همه جوانان ایران، همه دانشجوها می خواهم با همه ابزارها و امکانات و موبایل ها، همه مردم را پای صندوق آرا بیاورند.

▪️به همه بگویید توطئه اینکه دولت می خواهد یارانه را حذف کند، مسائل درسی دینی را حذف کند دروغ است. به همه بگویید سرنوشت همه ما در روز جمعه است. پس روز جمعه ۱+۱۱، همه دوستان و یاران نظام و کشور را پای صندوق بخوانید و بیاورید.

▪️نکته آخر را سربسته بگویم. همه آن چیزهایی که شما می خواهید فقط با حضور پررنگتان پای صندوق انتخابات بوجود خواهد آمد. نکته ای که مقام معظم رهبری گفتند را توجه کنید، بعضی ها می خواهند جو را ناآرام کنند، شما صبور باشید.

▪️جواب شما فقط رای پای صندوق است. همه ما نظم و امنیت کامل را در سراسر کشور مراعات کنیم و انتخاب بزرگ و شکوهمندی را بوجود بیاوریم.

 

 

 

خلاصه اظهارات رئیسی در مشهد:

 

🔹 دولت باید پاسخگوی مشکلات باشد
🔹 مگر چهار سال پیش نگفتید “بازار ایران نباید مملو از اجناس چینی باشد”؟ چرا بازار ما در دست چینیان است؟
🔹 در دولت پیش سالانه پنج میلیارد دلار اجناس چینی وارد کشور می‌شد اما در این دولت هر سال ۱۰ میلیارد وارد کشور شد
🔹 آن سندی که شما نتوانستید از دشمن با دیپلماسی التماسی نقد کنید، در دولت کار و کرامت نقد خواهیم کرد.
🔹ما با کمک مردم، تحریم ها را برخواهیم داشت
🔹ما با کمک این جوانها عرصه هایی که ملت فتح کرده است می توانیم تحریمها را برداریم

🔹شما جلسه تشکیل می دهید از حقوق شهروندی رونمایی میکنید؟
🔹حق شهروندی آن است که فرد بیکاری به خاطر کار نداشتن از خانواده اش خجالت نکشد و سفره فقرای ما روز به روز کوچکتر نشود
🔹شما چرا اسم هنرمندان و زنان و اهل سنت و اقلیتهای مذهبی را می برید اما در عمل چه کردید؟ اینکه هنرمندی در گوشه بیمارستان جان دهد حق هنرمند است
🔹اینکه زن سرپرستی شغل نداشته باشد و از حقوقش برخوردار نباشد حق شهروندی است؟
🔹حق شهروندی یعنی آزادی در اظهار نظر، چرا به مخالفانات برچسب میزنید و به آنها توهین می کنید؟
🔹مردم دولتی می خواهند که اشرافی نباشد
🔹 مردم حقوق نجومی را خلف شئونات دولت اسلامی می دانند
🔹من رقیب فقر و فساد اداری و ناکار آمدی در کشور هستم
🔹من اعلام کردم هم خودم و تمام دولت باید ثروت و درامدشان شفاف باشد و مردم مطلع باشند ما معتقدیم دولت باید از حالت محرمانه بیرون بیاید
🔹آستان قدس هم مالیات بر ارزش افزوده پرداخته است؛ پولی که آستان باید مالیات بدهد، ۱۰ برابر آن را به فقرا و نیازمندان کمک کرده است.
🔹شما نفت و گاز و حامل های انرژی را گران کردید
🔹قانون هدفمندی می گوید پول را باید برگردانید به خود مردم
🔹در روستاهای اطراف مشهد رفتم اما مردم به غیر از یارانه درآمدی ندارند
🔹اینکه مستمری نیازمندان را سه برابر کرده اید از کجا آورده اید و از آن طرف تشکیک میکنید
🔹افتخارم این است ۳۷ سال مدافع حقوق مردم بودم
🔹حرفهایی میزنید که امنیت ملی و منافع کشور فدای منافع شخصی میشود .شما که ۲۰ سال کار امنیتی کردید
🔹آقای روحانی به شما نصیحت می کنم منافع ملی را فدای منافع کسی نکنید
🔹دولت ولخرجی های خود را کنار بگذاردمشکلات کشور حل می شود
🔹۱۱میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد ۵۰۰هزار زوج در انتظار وام ازدواج هستند