لهیبی در مصاحبه ای با یک شبکه ماهواره ای عرب زبان توضیح داد اوباما به خاطر وجود اعتقادات شیعی در والدین خود تمایل به همکاری با ایران دارد. این نماینده سابق پارلمان عراق با اشاره به نام حسین، یکی از امام های شیعیان به عنوان بخشی از اسم باراک اوباما این مطالب را بیان کرده است.

روزنامه آمریکایی: رئیس جمهور آمریکا مسلمان و شیعه است

 
 
 
شرق پرس: روزنامه واشنگتن پست نوشت: طه اللهیبی، نماینده سابق پارلمان عراق روز یکشنبه در فیلمی که در توئیتر منتشر شده بود در سخنانی غیرمعمول توضیح داد که چرا باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تا این حد با شیعیان ایران همکاری می کند.
 
 

خبرگزاری صدا و سیما می نویسد: این روزنامه آمریکایی در گزارشی به قلم آدام تیلور افزود: لهیبی در مصاحبه ای با یک شبکه ماهواره ای عرب زبان توضیح داد اوباما به خاطر وجود اعتقادات شیعی در والدین خود تمایل به همکاری با ایران دارد. این نماینده سابق پارلمان عراق با اشاره به نام حسین، یکی از امام های شیعیان به عنوان بخشی از اسم باراک اوباما این مطالب را بیان کرده است.

 

احتمالا فریاد اعتراض آمریکاییان با شنیدن این که اوبامای مسیحی اعتقادات مخفی شیعی دارد، بلند شده است.

 

نتایج یک نظرسنجی که سال گذشته انجام شد نیز نشان می دهد ۵۴ درصد از جمهوریخواهان معتقدند اوباما قلبا به دین اسلام اعتقاد دارد.

 

پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا هم یک روزنامه ایرانی مقاله های منتشر و در آنها اعلام کرد که نامزد دموکرات انتخابات یک مسلمان شیعه است. البته این روزنامه هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود نداشت زیرا پدر اوباما اهل کنیا بود و در این کشور اکثر مسلمانان سنی هستند.

 

زمانی که اوباما به ریاست جمهوری رسید برخی مناطق شیعه نشین عراق مانند شهرک صدر بغداد به این موضوع افتخار می کردند.

 

در آن زمان یکی از اهالی به مجله تایم گفت امروز برای شهرک صدر روز بزرگی است. بسیاری از مردم اکنون احساس می کنند یک برادر در کاخ سفید دارند.

 

اکنون در سال ۲۰۱۵ که شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در عراق به عنوان نیرویی قدرتمند در جنگ با گروه تندروی دولت اسلامی حضور دارند و اوباما در تلاش است برسر برنامه هسته ای ایران با این کشور به توافق برسد شایعه ها در این زمینه دوباره داغ شده اند.

 

اللهیبی تنها فردی نیست که اخیرا نظریه شیعه بودن باراک اوباما را مطرح کرده است. محی الدین اللاذقانی، یک نویسنده سوری هم اخیرا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحوار گفت پدر اوباما یک شیعه کنیایی بوده و تمام خاطرات کودکی او با اعتقادات شیعه همراه است.

 

اللاذقانی تاکید کرد به همین خاطر است که مسئله ایران تا این اندازه برای او اهمیت دارد و نگران ایران، سوریه و تمام کشورهای عرب خلیج فارس است.