وکیل پرونده اسدپاشی زن جوان ساروی گفت: امیدواریم قاضی جدید پرونده همان‌طور که به صراحت در دادگاه بیان کردند اعسار مطلق زلیخا را بپذیرند تا سپیده بتواند از راه‌های قانونی به حقوق از دست رفته‌اش برسد.

asidpashi-sari-sepidee

 

 

 

به گزارش شرق پرس پرونده ۲۴ ساله انتقامجویی اسیدی زن ساروی از هوویش در جلسه دادگاه مورد بازنگری قرار گرفت.سال ۷۰ سپیده اسدی در اوج جوانی در حالی که ۲۰ ساله بود قربانی خشم اسیدی هوویش شد.

 

سپیده در این سال‌ها با انعکاس گزارش زندگی‌اش در کنج تنهایی در بخش جویندگان عاطفه روزنامه ایران با حمایت اقشار مختلف مردم و پزشکان درمانش را شروع کرد و پس از ۲۱ بار عمل زیبایی و چندین جراحی روی چشمانش به گفته خودش اندکی از جراحات جبران‌ناپذیرش التیام یافت اما همچنان در آرزوی دیدن زیبایی‌های زندگی می‌سوزد و هر روز حسرت می‌خورد.

 

 

 

رسیدگی به پرونده این زن با اعتراف صریح زلیخا هووی کینه‌توز با حکم پرداخت دیه و ۱۰ سال زندان به اجرای احکام ساری فرستاده شد و زلیخا پس از گذراندن محکومیت ۱۰ ساله زندان با ادعای اینکه توان پرداخت دیه را ندارد آزاد شد و به زندگی عادی خود بازگشت.

 

این زن حتی اقساط ۱۰۰ هزار تومانی دیه را نیز نمی‌دهد و با اینکه چند بار سپیده حکم جلبش را گرفته اما همچنان با ادعای تنگدستی از پرداخت این دیه امتناع می‌کند.

 

روزنه امید
جلسه رسیدگی به وضعیت اعسار زن اسیدپاش یکشنبه ۵ مهرماه در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ ساری به ریاست قاضی باقرزاده برگزار شد و روند آن به‌گونه‌ای پیش رفت که اندکی نور امید را به دل سپیده نشاند.

 

میکاییل بادله وکیل این قربانی به شوک گفت: این جلسه برای بررسی وضعیت اعسار زلیخا برگزار شد و قاضی باقرزاده که بتازگی قضاوت این پرونده را برعهده گرفته این موضوع را مطرح کرده و اعلام کردند آن را در دست بررسی قرار می‌دهند.

 

وی ادامه داد: در طول دادگاه قاضی با مطالعه مدارک پرونده و دیدن وضعیت ظاهری سپیده با صراحت اعلام کرد که می‌داند زلیخا توان پرداخت دیه را نداشته و معسر است و این پرونده را با این نگاه بررسی خواهند کرد تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

 

بادله که امیدوار است نتیجه این بررسی‌ها به سود موکلش پایان یابد، گفت: روند دادرسی بسیار امیدوارکننده بود و ما به نتیجه مثبت آن امید زیادی داریم.

 

وی افزود: امیدواریم قاضی جدید پرونده همان‌طور که به صراحت در دادگاه بیان کردند اعسار مطلق زلیخا را بپذیرند تا سپیده بتواند از راه‌های قانونی به حقوق از دست رفته‌اش برسد.

 

 

 

 

ایران