رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه گفت : روز خبرنگار،  روز پاسداشت قلم است و تجلیل از اصحاب رسانه و جراید به عنوان صاحبان اندیشه فرصتی برای پاسداشت کوشش های صادقانه اصحاب رسانه است...

فعالی : روز خبرنگار روز پاسداشت قلم است

 

به گزارش شرق پرس، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره ، با تبریک روز خبرنگار گفت : خبرنگار با تأسی از آموزه‌های دینی و رعایت اصول نوشتاری، زبان گویا، چشم بینا و گوش شنوای جامعه باشد و سعی کند آنچه سخن می‌گوید به قلم آورده و بنویسد.


 
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، خبرنگار را پل ارتباطی بین مردم با مسؤولان دانست و افزود: انعکاس واقعیت‌ها و تواضع در نوشتن، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف از وظایف اصلی خبرنگار خوب است.


 وی با اشاره به این که رعایت صداقت در گفتار و نوشتار از سوی خبرنگار، بر جلب رضایت مسؤولان و مردم می افزاید، ذوق و استعداد، سرعت، توجه به واقعیت ها، داشتن اطلاعات وسیع، ساده نویسی، آموزشی تخصصی و مسئولیت اجتماعی را از جمله ویژگی های یک خبرنگار برشمرد.


 
حجت الاسلام فعّالی اظهار داشت : روز خبرنگار، روز پاسداشت قلم است و تجلیل از اصحاب رسانه و جراید به عنوان صاحبان اندیشه فرصتی برای پاسداشت کوشش های صادقانه اصحاب رسانه است.


 
مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مذهبی شهرستان گلوگاه ، با بیان این که یک خبرنگار خوب و موفق دارای یکسری ویژگی ها، اصول و مبانی رفتاری تعریف شده ای است، ابرازداشت : آگاهی از رسانه و اهمیت و جایگاه آن، شناخت محیط خبر و توانایی در تبدیل رویداد به خبر و مهارت های کلامی و ارتباطی از جمله ویژگی های عام خبرنگاران است.


 
عضو ستاد نماز جمعه شهرستان گلوگاه  ادامه داد: خبرنگار مؤمن و متعهد یعنی خبرنگاری که پیش رو حرکت کند نه اینکه به دنبال دیگران و پیرو باشد.


 
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه  در ادامه، انتقال صحیح و دقیق مشکلات و ضعف ها و قوت های حاشیه برنامه های کاری را از مهمترین وظیفه حرفه ای و اخلاقی یک خبرنگار ذکر کرد.


 
حجت الاسلام فعّالی با بیان این که یک خبرنگار هم مانند سایر آحاد جامعه باید به یکسری بایدها و نبایدها در حرفه اش پایبند باشد، افزود:  خبرنگار باید در جریان کار روزمره اش به ارزش ها و اصول اسلامی و تغییر ناپذیر کشور که خون صدها هزار شهید و جانباز برای اعتلای آن بر زمین ریخته شده متعهد باشد.


 
رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه تصریح کرد: خبرنگار در دنیای کنونی که عصر ارتباطات نامگذاری شده نقش مهمی در پاسداشت ارزش های فرهنگی، اجتماعی جامعه خود دارد.