اسم همسر این نماینده سابق حزب عدالت و توسعه ترکیه "سویل آی" بوده و در عکسهایی که بعد از انتخابات از او و همسرش منتشر شده،نه او حجاب روسری بر سر دارد و نه همسرش،ریش.

 

 

شرق پرس: همسر رفعت ساییت نماینده سابق پارلمان از حزب اردوغان بعد از سفر حج،حجاب روسری را انتخاب کرده و در اماکن عمومی بصورت محجبه ظاهر می شود.

 

در آن زمان که شخص رفعت ساییت نیز نماینده پارلمان از حزب اسلامگرای عدالت و توسعه بود،ریش می گذاشت.

 

namayande-torkie5

 

اما روز برگزاری انتخابات پارلمانی ترکیه در هفته گذشته،همسر این نماینده حزب اردوغان در نهایت تعجب بدون روسری و با موهای باز پای صندوق رای حاضر شد.

 

اسم همسر این نماینده سابق حزب عدالت و توسعه “سویل آی” بوده و در عکسهایی که بعد از انتخابات از او و همسرش منتشر شده،نه او حجاب روسری بر سر دارد و نه همسرش،ریش.

 

در ترکیه برخی از زنان بعد از سفر حج حجاب را انتخاب کرده و محجبه می شوند.کمااینکه همسر اسطوره فوتبال این کشور نیز چنین کرد.

 

پاییز ۱۳۹۱ محجبه شدن همسر هاکان شوکور،اسطوره فوتبال ترکیه که تا سال ۲۰۰۷ در تیم گالاتاسرای بازی می کرد،بحث های داغی را برانگیخت.

 

همسر هاکان شوکور بعد از اینکه از سفر حج برگشتند با پوشش کامل ظاهر شد و به یکباره در رسانه های ترکیه جنجالی به پا کرد که سابقه نداشت.هاکان شوکور که فوتبالیست محبوب ترکیه و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال این کشور بوده و بواسطه محبوبیت به مجلس هم راه یافته بود و نماینده حزب اسلامگرای عدالت و توسعه از شهر استانبول بود،در پاسخ به گمانه زنی های رسانه ها که حجاب همسرش را موضوعی سیاسی می دانستند گفت همسرش خود حجاب را انتخاب کرده و او نیز از این انتخاب همسرش خوشحال است.

 

گولای سامانجی،نماینده شهر قونیه که مقبره مولانا در آن واقع شده و هرساله سالگردهای باشکوهی در آن برگزار می گردد همراه نورجان دالبوداک نماینده شهر دنیزلی که جوان ترین نماینده پارلمان محسوب می شود،بعد از سفر حج با حجاب اسلامی در پارلمان حضور می یابند.

 

البته خانم گولای سامانجی یک زن محجبه بود که بیرون از جلسات پارلمان حجاب اسلامی داشت اما به دلیل منع حضور در پارلمان با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان حجاب خود را برمی داشت.

 

 

 

نرگس رضایی-پارسینه