همزمان با سالروز عروج سردار طوسی کتاب "قلب فرماندهی" پیرامون ابعاد شخصیتی و سلوک جهادی وی در نکا رونمایی شد.

رونمایی کتاب " قلب فرماندهی" در نکا

 

 

به گزارش شرق پرس کتاب «قلب فرماندهی» شب گذشته در بزرگداشت سرلشکر شهید محمدحسن طوسی قائم‌مقام لشکر ویژه ۲۵ کربلا و ۴۳۰ شهید نکا، با حضور مردم و مسئولان رونمایی شد.

 

 

این کتاب پیرامون ابعاد شخصیتی و سلوک جهادی شهید طوسی نوشته شده که ۱۸ فروردین ماه همزمان با سالروز عروج ملکوتی این سردار که به نام روز نکا نام گرفته، رونمایی شد.

 

 

کتاب «قلب فرماندهی» اثر «سید حسین ولی‌پور زرومی» است و انتشارات سرو سرخ آن را منتشر کرده تا همگان با سیره و روش زندگی جهادی مالک اشتر مازندران بیشتر آشنا شوند و این مجموعه می‌تواند منبعی مهم و اثرگذار برای نسلی که جنگ را درک نکرده‌اند، باشد.

 

 

در این کتاب زندگی شهید طوسی به قلمی ساده روان و با هدف تبیین سیره عملی این شهید به نگارش درآمده است و تجلیل از نویسنده این اثر ادبی و فرهنگی همزمان با رونمایی این کتاب انجام شد.

 

 

به گزارش فارس، سردار سرلشکر شهید محمدحسن طوسی در ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ در سن ۲۹ سالگی با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها در شلمچه به شهادت رسید و همان‌طور که خود می‌خواست مفقود شد و سپس بعد از هشت سال گمنامی در سال ۱۳۷۴ استخوان‎پاره‎های پیکر پاک و مطهرش روی دست شاگردان و یارانش قرار گرفت و اکنون در گلزار شهدای طوس‌کلای نکا آرمیده است.

 

 

دو برادر دیگر سرلشکر شهید محمدحسن طوسی «محمدابراهیم و محمدحسین» نیز به شهادت رسیده‎اند.

 

 

 

 

 

فارس