فیلم فروشنده در اولین هفته نمایش در سینماهای آمریکا در حالی که تنها در 3 سینما اکران شد به فروشی بالغ بر 70 هزار دلار دست یافته است

 

فیلم «فروشنده» به لطف اتفاقات اخیر در اولین هفته اکران در سینماهای آمریکا رکورد فروش آغارین فیلم «جدایی» را شکست.

به گزارش ایسنا، حواشی پیرامون عدم حضور اصغر فرهادی در مراسم جوایز سینمایی اسکار تاکنون نتایج مثبتی همراه داشته و این فیلم در اولین هفته نمایش در سینماهای آمریکا در حالی که تنها در ۳ سینما اکران شد به فروشی بالغ بر ۷۰ هزار دلار دست یافته است که با متوسط فروش بالغ بر ۲۳ هزار دلار در هر سینما، فروش بسیار خوبی برای این فیلم محسوب می‌شود، این در حالی است که فیلم برنده اسکار «جدایی» در اولین هفته نمایش در آمریکا ۵۹ هزار دلار فروخته بود.

اما «فروشنده» که برنده دو جایزه از جشنواره کن است، بهترین عملکرد را در سینماهای فرانسه داشته است و به فروش چشمگیر بیش از یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار رسیده است.

کمپانی «ممنتو» توزیع فیلم «فروشنده» را در فرانسه و «کوهن مدیا گروپ» توزیع این فیلم را در آمریکا بر عهده دارد.

پس از فرانسه، تاکنون کشور ایتالیا بهترین بازار فیلم «فروشنده» بوده که نزدیک به ۶۴۸ هزار دلار برای این فیلم فروخته است.

یونان با فروش بیش از ۹۱ هزار دلار، هلند با ۷۷ هزار دلار، کلمبیا با بیش از ۴۸ هزار دلار و سینماهای کشور پرتغال با فروشی بالغ بر ۲۳.۵ میلیون دلار دیگر بازارهای خارجی «فروشنده» بوده است.

«فروشنده» که این روزها به سبب حواشی ایجاد شده پیرامون عدم حضور فرهادی در مراسم اسکار توجه جهانی بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند در ادامه اکران‌ها بین‌المللی خود از ۱۲ ژانویه در استرالیا و یونان اکران شده و از دوم فوریه در آلمان، ۹ فوریه در آرژانتین، ۲۳ فوریه در پاراگوئه، ۱۰ مارس در نروژ، ۲۴ مارس در سوئد، ۳۱ مارس در بریتانیا، ۶ آوریل در دانمارک، ۲۷ آوریل در جمهوری چک و از ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۷ در سینماهای بلغارستان اکران خود را آغاز می‌کند.

فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» توانست در نهایت به فروش نزدیک به ۲۰ میلیون دلار (۱۹.۹۹۸.۵۵ هزار دلار) در کشورهای خارجی دست یافت و باید منتظر ماند و دید  آیا «فروشنده» می‌تواند این رکورد را جا به جا کند یا خیر.