مسابقه کشتی در آمریکا رکورد حضور بیشترین تعداد تماشاگر در مسابقات دانشجویی آمریکا موسوم به NCAA را با 42287 نفر تماشاگر را شکست.

 

 

 

شرق پرس:  در فینال مسابقات کشتی میان دانشگاه‌های آمریکایی یک رکورد اعجاب‌آور خلق شد و بیش از ۴۲ هزار نفر از نزدیک شاهد تقابل تیم‌های آیووا (هاوک آیز) و اوکلاهما بودند. این پیکار که در زمین فوتبال آمریکایی ورزشگاه «کینیک» برگزار شد در نهایت با نتیجه ۱۸ بر۱۶ به سود نماینده آیووا به پایان رسید، اما برگزار کردن مسابقه در زمین فوتبال باعث شد تا یک اتفاق خوشایند و یک رکورد تاریخی برای کشتی رخ دهد.

 

 

این مسابقه رکورد حضور بیشترین تعداد تماشاگر در مسابقات دانشجویی آمریکا موسوم به NCAA را با ۴۲۲۸۷ نفر تماشاگر را شکست. پیش از این و در دسامبر سال ۲۰۱۳ در جریان دیدار تیم‌های ایالات پیتز برگ و پن، ۱۵۹۹۶ تماشاگر حضور پیدا کرده بودند.

 

 

طرفداران در روزی گرم برای تماشای بزرگترین کشتی تاریخ کالج‌ها دعوت شدند که برای اولین بار در خارج از سالن برگزار می‌شد. مسئولان برگزار کننده تصمیم گرفته‌اند از این پس چنین مسابقاتی را با این شیوه برگزار کنند، البته مسابقات مهم و پایانی را؛ چرا که فضای دیگری به غیراز زمین فوتبال برای جا دادن این همه تماشاگر وجود ندارد. بیش از۲۱ هزار بلیت، بیش از آنچه تصور می‌شد، در این رقابت فروخته شد و از ساعتی به بعد کنترلی روی جمعیت و فروش بلیت وجود نداشت و مردم خودشان مسئول برگزاری نظم مسابقات شدند.

 

 

جان اسمیت، مربی سرشناس تیم اوکلاهما هم می‌گوید: از اینکه در چنین رویدادی مشارکت داشته‌ام خوشحالم. این نوع برگزاری بسیار عالی‌تر از شیوه اصلی و معمول آن در سالن است چرا که هیچ یک از اعضای خانواده کشتی از حضور و استقبال پرشور مردم ناراحت نیستند. در بسیاری از اوقات من برمی‌گشتم و به پشت سرم نگاه می‌کردم به طوری‌که آنقدر سر و صدا بود که هدایت و راهنمایی کشتی‌گیران سخت شده بود. هیچ اعتراضی به رعایت نشدن برخی استانداردها ندارم، چون مردم دوست دارند اینطور کشتی را تماشا کنند و صرف نظر از شکست از این اتفاق خوشحال هستم.

 

 

تام برندز، سرمربی آیووا که تیمش این مسابقه را برده می‌گوید: بزرگترین پیام این مسابقه «کشتی» بود.

 

 

koshti-tamashagarrr51

 

koshti-tamashagarrr52

 

 

koshti-tamashagarrr53

 

 

 

 

تابناک