مرتضی قلندری شناگر اهل شهرستان بهشهر برای اولین بار در کشور رکوردی را ثبت کرد که طی ان شنا در مسافت ۲۰ کیلومتر و ۹۲۰ متر توسط وی به ثبت رسید.

 

 

شرق پرس ( شرق مازندران) : رکورد جدید شنا در عمق ۲۱ کیلومتری دریای خزر توسط  مرتضی قلندری شناگر بهشهری به ثبت رسید.

مرتضی قلندری در گفت‌وگو با مهر افزود: این ثبت برای اولین بار در کشور به ثبت رسید که طی ان مسافت ۲۰ کیلومتر و ۹۲۰ متر توسط بنده شبت شد.

وی با اعلام اینکه این مسابقه شب گذشته با حضور مسئولان ثبت رکوردهای ملی ایران از عمق دریای خزر به سمت منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر انجام شد، گفت: با این ثبت،  ۲۰ کیلومتر و ۹۰۰ متر از عمق به ساحل دریای خزر را بی‌وقفه در مدت حدود ۱۲ ساعت شنا کردم.

قلندری بابیان اینکه تمرینات مستمر و فشرده‌ای را در طول سال برای ثبت این رکورد انجام داده است، یادآور شد: علاوه بر شنا در عمق دریا و شنای بی‌وقفه در ۱۲ ساعت، در بخش ثبت ۱۰ هزار میل در ۱۲۰ دقیقه هم رکورددار کشور هستم.

این ورزشکار بهشهری که ۵۳ سال سن دارد، سن بالا را مانعی برای ورزش نمی‌داند و معتقد است با تمام توان برای ثبت‌های مختلف ورزشی تلاش می‌کنم و امیدوارم که در سال آینده بتوانم شنا در عرض دریا را به ثبت برسانم.

قلندری از دلایل رکوردهای خود را، افزایش انگیزه به جوانان برای انجام ورزش عنوان کرد و گفت:  ورزش یکی از مسائل مهم در جامعه ما با توجه به افزایش بیماری‌ها و عدم تحرک آیت که همه ورزشکاران و مسئولان باید جوانان را تشویق به امر ورزش کنند تا از این طریق سلامت روحی، روانی و جسمی جوانان تضمین شود و همچنین جوانان نیز به ثبت رکوردهای مختلف تشویق شوند.