رئیس جمهور در همایش فرمانداران سراسر کشور گفت: از کجا این بی ادبی نازل شد؟ این زبان زشت، بد و تند حرف زدن، بی‌احترامی کردن، همه ما ، همه مؤمنین، همه مردم ،همه ایرانیان همه عزیزند همه باید محترم باشند مخصوصا آنهایی که امروز خدمت بیشتر انجام می دهند .

resjomhor-rohani-farmandaran

 

به گزارش شرق پرس,  رئیس جمهور در سخنانی در جمع فرمانداران سراسر کشور   افزود: اگر این جناح  در  انتخابات  پیروز شود اما انتخابات  دقیق و در چارچوب قانونی و سالم نباشد ما شکست خورده ایم و  اگر آن یکی جناح پیروز شود  و انتخابات دقیق و قانونی نباشد  آن جناح پیروز می شود اما ما شکست خورده ایم.

 

 

 

وی گفت : این جناح و آن جناح  یا جناح سوم یا جناح چهارم پیروز شود یا  نشود  پیروزی دولت در این است  که  امسال انتخاباتی پرشور، رقابتی، آزاد و سالم اجرا شود و این پیروزی ماست .

 

رئیس جمهور افزود: اولاً هیچ جناحی در کشور قابل حذف نیست نه این جناح خواب ببیند نه آن جناح خواب ببیند نه وسطی ها خواب ببینند نه، همه هستند ، این جناح ها ریشه های فکری ، تاریخی ، عقیدتی  ، دینی و علمی دارند  این جناح هم هست  و آن جناح هم هست.

 

آقای روحانی گفت : جناح از بین نمی رود  ،حزب از بین نمی رود  به یک معنا آن افکار از بین نمی رود به یک شکلی ممکن است اسم حزب عوض شود شکل حزب عوض شود اما افکار می ماند .

 

وی گفت : ما ملتی متکثر و متنوع  هستیم ، ایران مثل فلان کشور شرق دور نیست که همه پادگانی زندگی کنند  اینجا آزادند ، مردم حرف می زنند ، نظر می دهند  و در این کشور افکار مختلف، جامعه ای  متکثر و آزاد داریم.

 

آقای روحانی ادامه داد: در این جامعه افکار متفاوت است، جناح ها هم هستند اتفاقا ما اگر یک مجلس شورای اسلامی که فقط یک جناح باشد از یک جناح خالص باشد ،هیچ کس از جناح دیگری نباشد فکر می کنید خوب است؟ اصلا مجلس خوبی نیست.

 

رئیس جمهور گفت : مجلسی خوب است که این جناح و آن جناح باشد همه باشند حالا یکی اکثریت پیدا می کند اشکالی ندارد، به هر حال نظرات مردم حاکم است هر چه آنها گفتند.

 

 انتخابات بدون رقابت امکانپذیر نیست

 

رئیس جمهور در ادامه گفت: انتخابات بدون رقابت امکان پذیر نیست.

 

آقای روحانی با بیان اینکه انتخاب یعنی چه، افزود: یعنی بین چند چیز یکی را برگزینید در غیر این صورت انتخاب معنی ندارد؛ اینکه ما سه شیء جلوی فرد بگذاریم و به او بگوییم حتما باید این یکی را بردارد و در عین حال انتخاب کند این دیگر انتخاب نیست.

 

رئیس جمهور گفت: انتخابات آزاد که می گوییم به معنای انتخاب است و انتخابات غیرآزاد معنی ندارد و این انتخابات نیست؛ اگر انتخابات شد یعنی آزاد است.

 

رئیس جمهور گفت: اگر انتخابات به معنی واقعی کلمه بود یعنی داخل آن رقابت است و باید یک رقابت سالم در آن باشد و همه ما باید شرایط این رقابت را فراهم کنیم.

 

آقای روحانی افزود: از امروز اینگونه شروع نشود که آن آقا نباید در این شهر صحبت کند چرا؟ نمی دانم چه مشکلی دارد و اینقدر برچسب داریم که نمی دانم این برچسب ها در کجا تولید می شود و دم به ساعت برچسب های جدید تولید می شود و می چسبانیم.

 

رئیس جمهور گفت: چطور می خواهیم دنیای اسلام را به  الگوی جمهوری اسلامی دعوت کنیم مگر بنا نیست ما این الگو را به عنوان یک الگو برای مسلمان ها و مستضعفان قرار دهیم.

 

آقای روحانی افزود: در درون خودمان و در جامعه خودمان ، ما همه انقلابی هستیم و انقلاب را قبول داریم امام(ره) و رهبری و قانون اساسی را قبول داریم و همه آنهایی که فعال هستند اینطور هستند.

 

رئیس جمهور گفت: اگر کسی قانونی نیست خب نیست پس قانونی نیست و دیگر فعالیت نکند.

 

آقای روحانی افزود: هر گروه، هر جناح و هر حزبی که قانونی است بگذاریم فعالیت قانونی کند.

 

رئیس جمهور گفت: در انتخابات دولت وارد انتخابات به این معنا که بخواهد حامی این جمع یا آن جمع باشد به هیچ عنوان دولت وارد چنین جریانی نخواهد شد.

 

آقای روحانی افزود: دولت حزب نیست، جناح نیست، دولت فرای جناح و حزب و جمع ها و تشکل های سیاسی است.

 

رئیس جمهور گفت: دولت مجری قانون است و قانون را باید اجرا کند البته دولت باید پای خود را از رقابت های سیاسی بیرون بکشد این معنایش این نیست که شبه دولتی ها و یا شبه دولت ها بخواهند بیایند این معنایش این نیست که قوای دیگر حق دارند وارد شوند و این معنایش این نیست که جمع های دیگر قدرتمند حق داشته باشند وارد شوند.

 

آقای روحانی افزود: من همین جا اعلام می کنم در ماجرای انتخابات که در اسفند امسال به حول قوه الهی برگزار خواهد شد هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای مجلس خبرگان، رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی وارد عمل خواهد شد.

 

به وعده‌ها عمل نکنیم، خیانت در امانت است

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم به وعده های انتخاباتی ما رأی دادند، گفت:‌ اگر امروز رئیس جمهور، وزرا، استانداران، فرمانداران و همه مسئولان به وعده هایی که به مردم داده شد، عمل نکنند خلف وعده و خیانت در امانت است.

 

وی افزود: مردم امانت مشروط به ما دادند که  بی قید و شرط نیست و این قدرت مال ما نیست، بلکه قدرت اداره کشور و قدرت  امضای استاندار و فرماندار از مردم و قانون و مشروط است.

 

رئیس جمهور گفت: مردم قدرتی را در اختیار ما گذاشتند که با شرایطی که با مردم داشته ایم به آن شرط و شرایط پایبند باشیم و عمل کنیم.

 

آقای روحانی افزود: تلاش دولت در ۲۱ ماه گذشته بر این بوده است که به وعده‌های خود به مردم عامل باشیم.

 

رئیس جمهور گفت: به مردم وعده دادیم در زمینه زندگی و اقتصاد آرامش و ثبات را حاکم کنیم.

 

وی افزود: به مردم گفتیم دولتی هستیم که اگر برای خرید جنس به مغازه رفتی ۸ با ۹ صبح فرق نداشته باشد صبح با عصر تفاوت نداشته باشد امروز با فردا تفاوت نداشته باشد.

 

آقای روحانی گفت: به مردم وعده دادیم اقتصادی بسازیم که نوسانش همپای نوسان معقول جهانی باشد و ثباتی در اقتصاد حاکم کنیم که صفی برای طلا، سکه و ارز نداشته باشیم.

 

رئیس جمهور افزود: این وعده های من به صراحت در سخنرانی انتخاباتی بود، به مردم وعده آرامش دادیم.

 

آقای روحانی گفت: هر نهاد دیگر  مانند دولت در برابر رأی مردم مسئول هستند و این رأی مردم فقط برای دستگاه اجرایی نیست .

 

رئیس جمهور اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری رویداد ملی است که همه مردم در همه استان‌ها، شهرستان‌ها و حوزه ها مردم پای صندوق می روند و به یک نفر به عنوان رئیس جمهور و به برنامه او رأی می دهند.

 

آقای روحانی افزود: یک بار در سال مردم مطالبه نظرها، فکر و رویکردشان را به فردی که نزدیک ببینند به آن کاندیدا رأی می دهند.

 

رئیس جمهور گفت: حالا اختلاف بین نفر اول، دوم و سوم مثلا ۱۰۰ هزار بود می گفتیم اختلاف زیاد نیست اما ۱۳ میلیون اختلاف در این انتخابات داشتیم، که به معنای آن است که مردم دقیق، آگاهانه و حساب شده مسیری را برگزیدند و انتخاب کردند.

 

دولت فراجناحی است

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت خواهان امنیت پایدار در ایران و منطقه است گفت: نظرهای فردی و شخصی را در تصمیم‌گیری‌های کلان به کار نمی‌گیریم.

 

آقای روحانی در ادامه با اشاره به اینکه این دولت، دولت فراجناحی است افزود: وقتی در این دولت در صندلی فرمانداری، استانداری، ریاست و وزارت می نشینید باید حزب، جناح و سلایق شخصی را فراموش کنید.

 

مردم امانت دولت را به شرط تحقق قانون اساسی به ما سپردند

 

رئیس جمهور گفت:‌ زمانی که مردم امانت را در اختیار این دولت گذاشتند همه حرف‌هایشان را زدند و گفتند این قدرت را به شرط عدالت و اجرا و تحقق قانون اساسی به شما می‌دهیم.

 

آقای روحانی  افزود: انتظار مردم از ما، دولت متعادل و تعاملگرا و نیز رعایت اخلاق، راستگویی و امانتداری است.

 

رئیس جمهور خطاب به فرمانداران گفت: همه شما این صدا را از مردم می شنیدید که می گفتند از اختلافات، دعواها و شعارهای بی محتوا خسته شدیم، ما ملت صلح و آشتی هستیم و می خواهیم با جهان تعامل سازنده داشته باشیم.

 

آقای روحانی افزود: مردم می گفتند ما در جامعه خواستار وحدتیم و اقوام و اقلیت‌ها باید احترام خود را داشته باشند، آنان می گفتند ما خواهان امنیت پایدار در ایران و منطقه هستیم هیچ ندایی نبود که مخفی باشد.

 

رئیس جمهور اضافه کرد: همه آشکار و با صدای بلند شنیدیم آنگاه که در سخنرانی‌ها آشتی، صلح، تعامل، رونق و نجات اقتصاد و احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان مطرح می‌شد مردم با فریاد بلند آن را تأیید می کردند.

 

 امانت‌دار هستیم، نیامدیم  نظرهای فردی و شخصی را اعمال کنیم

 

رئیس جمهور در ادامه گفت: پس امانت‌دار هستیم، ممکن است یک استاندار، فرماندار و وزیر نظرهای شخصی داشته باشد اما ما به این سمت نیامدیم که نظرهای فردی و شخصی خودمان را اعمال کنیم.

 

آقای روحانی افزود : ما در این جایگاه قرار نگرفته ایم که تمایلات جناحی‌مان را اعمال کنیم، ممکن است هر فردی به یک جزبی، جناحی و یک سمت و سویی تمایل داشته باشد اشکالی هم ندارد، این دولت شعارش  دولت فراجناحی بوده است.

 

رئیس جمهور گفت: صندلی استانداری، فرمانداری، وزارت و ریاست، وقتی روی آن صندلی قرار گرفتید باید حزب، جناح، تمایل شخصی، قومی و قومیتی، همه را فراموش کنید.

 

آقای روحانی در ادامه اضافه کرد: شما هستید و خدا و مسئولیت سنگین قانونی برای کشور و ملت، این عهد ما با ملت است.

 

وی گفت: مردم با ما خویشاوندی نداشتند، مردم به دلایل واهی به ما رأی ندادند،خوب دقت کردند،انتخاباتی شگفت‌انگیز که آراء را ما در تهران و مرکز استان و شهرستان و روستا و روستای کوچک، پشت کوه  همه را مشابه دیدیم و این به معنای یک پیام عمومی ازجانب کل ملت ایران بود، مردم  به برنامه رأی دادند.

 

 دولت انتقاد پذیر است

رئیس جمهور در ادامه گفت : اینکه مردم امروز حرص و ولع ندارند که جنس را در پستوی خانه و اتاق خانه انبار کنند به معنای این است که راه دولت درست بود.

 

 آقای روحانی افزود: اینکه امروز ما صف های طویل تحقیر کننده ملی در تهران و شهرستانها  نداریم به معنای این است که راه دولت درست است.

 

وی ادامه داد: اینکه امروز عده ای آزادانه، به راحتی و بدون لکنت زبان از دولت انتقاد می کنند به معنای راه صحیح دولت است؛ به دولت اعتماد کردند و به معنای این است که دولت انتقاد پذیر است.

 

رئیس جمهور افزود : هیچ قوه ای امروز در کشور نیست که مردم بدون دغدغه و لکنت زبان درباره آن نقد کنند جز دولت، ‌شما به یکی بگو بیا از مجلس انتقاد کن، ازکجای مجلس انتقاد کنم ، از نطق پیش از دستور ، از لایحه یا از مسائل دیگر آن، می گوید بگذار ما زندگی کنیم.

 

آقای روحانی ادامه داد : از قوه قضائیه انتقاد کنید ، می گوید تو را خدا بگذار ما زندگی کنیم ولی وقتی می گویید از دولت و رئیس جمهور انتقاد کنید زبان باز می شود وگل از گل شکفته می شود.

 

رئیس جمهور ادامه داد : این به معنای آن است که مسیری که دولت انتخاب کرده  درست است و ما باید نقد شویم، باید از ما انتقاد کنند ما دارای عصمت نیستیم، متاسفانه یا خوشبختانه خواب هم نمی بینیم؛  به فال و فالگیر و جن گیر هم از اول معتقد نبودیم.

 

 مبنای کار ما مشورت با صاحب نظران است

 

رئیس جمهور در ادامه گفت: مبنای کار ما مشورت با صاحب نظران ، انجمن های و جمع های تخصصی است و قرار ما این بوده با آنان شور کنیم.

 

آقای روحانی افزود: جمع اقتصادی که با ما کار می کند می دانند در بسیاری از مسایل اقتصادی نظر من چون با اکثریت جلسه اقتصادی مخالف بود آن را کنار گذاشتم.

 

وی گفت: بعضی از این جلسات، جمع می گوید نظر شما آن روز درست بود، ولی نه، درست این بوده که به نظر اکثریت عمل کنیم.

 

آقای روحانی افزود: وقتی در یک جمع ۲۰ نفره از صاحب نظران اقتصادی بحثی مطرح می شود و ۱۲ نفر یک نظر دارند نمی شود تخلف کرد.

 

وی گفت: مال شخصی من نیست اگر مال شخصی ما بود تخلف آسان بود پاسخ آن هم روز قیامت سخت نبود اما این مال مردم است این حق الناسی که مقام معظم رهبری فرمودند برای بحث انتخابات فقط در بحث انتخابات نیست هر تصمیمی که ما اتخاذ می کنیم که به زندگی مردم مربوط می شود این حق الناس است.

 

رئیس جمهور افزود: بنده اگر تصمیمی می گیرم جمع وزیران اگر تصمیمی می گیرند که یک واحد درصد تورم را بالا می برد این یعنی چی؟

 

آقای روحانی گفت: یعنی در زندگی مردم، یعنی در مال مردم، یعنی حق الناس، اگر تصمیمی ما اتخاذ کنیم که مسیر اقتصادی ما مسیر رشد منفی باشد یعنی چه؟

 

آرامش بازار در دستور کار دولت

رئیس جمهور تأکید کرد: نخستین درخواستم از استانداران ، فرمانداران و نمایندگان دولت در سراسر کشور این است که  مسیر ثبات اقتصادی ، آرامش بازار ، تشویق مردم به سرمایه گذاری و حرکت به سمت رونق اقتصادی اساس حرکت باشد.

 

آقای روحانی گفت: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ که بخشی از ۹۲ ما هم بودیم مجموعاً در این دو سال حدود ۹ درصد رشد منفی داشتیم.

 

رئیس جمهور افزود: این یعنی اینکه هر کسی که در جیبش ۱۰۰ تومان بود ما ۹ تومانش را برداشتیم رشد منفی اقتصادی یعنی ما از ثروت مردم کاستیم.

 

آقای روحانی اضافه کرد: اگر رشد جمعیت را نیز محاسبه کنیم درآمد سرانه مقداری از این ۹ درصد نیز بیشتر می شود و به حدود ۱۰ درصد افزایش می یابد.

 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در تمام تصمیم گیری ها باید کل ملت ایران و زندگی آنان را پیش روی خود قرار دهیم ، افزود: از هر چیزی می شود گذشت اما اگر گروهی و دسته ای بخواهند به امید مردم و آینده لطمه بزنند قابل گذشت نیست.

 

آقای روحانی مردم را خالق امید، نشاط و لبخند در جامعه دانست و اظهار داشت: چه نعمتی بالاتر از اینکه استانداران ، فرمانداران و وزرا در خیابان ها که حرکت می کنند چهره مردم را بشاش ببینند این بالاترین مزد الهی است.

 

رئیس جمهور گفت: ایجاد بشاشیت و لبخند بر لبان مردم ، خوشحال کردن آنان و احساس راحتی در زندگی مردم وظیفه ماست و ما موظفیم بار را از دوش مردم برداریم البته راه طولانی در پیش داریم.

 

زخم زبان‌ها به دولت زیاد است؛ چرا؟ نمی‌دانم

 

رئیس جمهور ر ادامه گفت: چرا در زمینه هسته ای دولت این همه تلاش می کند و گاهی زخم زبان‌های بسیار زشت را تحمل می کند؟ برای چه؟

 

آقای روحانی افزود: برای اینکه در مذاکرات هسته ای زندگی مردم  در توفیق و عدم توفیق ، اقتصاد ، بازار ، پول مردم، ارزش پولی ملی  و همه چیز مد نظر باید باشد.

 

وی گفت : این ثباتی که امروز در کشور می بینید  یک عاملش آن است که تصور مردم بر این است که در دولت و دستگاه‌های اجرایی یک مشت افراد صاحبنظر ،  راستگو و  متدین نشسته اند، عاقلانه برای آینده کشور تصمیم می گیرند وتمام امید مردم  در این مستقر  است .

 

رئیس جمهور افزود : حالا البته طبیعی است که در این ایام  خداوند همه جا نعمت نازل کرده است همه متخصص حقوق ، امنیت ملی و همه سخنور و سخنران شده‌اند و مسائل ملی را مطرح می کنند و این خوب است ، جای خوشبختی است .

 

وی گفت :  جامعه ما  که همیشه  سیاسی بوده  سیاسی تر شده اما یک نکته مهم است  و آن اینکه به مردم دروغ نگوییم  این دروغ آشکار می شود امروز نباشد فردا  آشکار می شود .

 

رئیس جمهور تأکید کرد : در امانت مردم خیانت نکنیم که اگر امروز آشکار نشود فردا آشکار می شود.

 

روحانی افزود: ما باید با راستگویی با مردم  سخن بگوییم، چه کسی حق دارد  با لحن بی ادبانه  به سردار مقدم جبهه دیپلماتیک حرف بزند؟ ‌

 

وی ادامه داد : از کجا این بی ادبی نازل شد؟ این زبان زشت، بد و تند حرف زدن،  بی‌احترامی کردن، همه ما ، همه مؤمنین، همه مردم  ،همه ایرانیان همه عزیزند همه باید محترم باشند مخصوصا آنهایی که  امروز خدمت بیشتر انجام می دهند .

 

 شرح سختی های مذاکرات ؛ بعد از پایان کار

رئیس جمهور گفت: بگذارید این مذاکرات هسته ای به پایان برسد بعد می آییم و سختی  ها و مشکلات این مذاکرات را برای مردم شرح می دهیم.

 

آقای روحانی افزود: بگذارید که این مذاکرات با موفقیت و به حول قوه الهی و به کمک روح مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام و توجهات حضرت ولی عصر (عج) به پایان برسد ، بعد می آییم برای مردم شرح می دهیم که چه کشیدند و چه سختی هایی در این مسیر بود.

 

وی خطاب به حضار گفت: خیلی از شما در جبهه بوده اید و من هم گاهی توفیق حضور داشتم و خیلی از شما تجربه مذاکرات سیاسی داشته اید و من هم تجربه چنین مذاکراتی را داشته ام.

 

رئیس جمهور افزود: گاهی مذاکرات دیپلماتیک با قدرتهای بزرگ جهانی سخت تر ، پیچیده تر و دلهره آورتر از شبهای عملیات در میدان جنگ است زیرا در میدان جنگ یا زنده می مانیم که این یک افتخار است و یا کشته می شویم که این افتخاری بالاتر است.

 

وی گفت: اما در این میدان اگر شکست بخورید یک ندامت و پشیمانی بلندمدت تاریخی را پیش رو دارید و اگر هم پیروز شوید باز عده ای زخم زبان می زنند و با حیثیت شما بازی می کنند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه اینجا جای سخت و بسیار مشکلی است تاکید کرد: چرا عده ای وقتی می بینند که دولت با تدبیر ، مذاکرات هسته ای را پیش می برد و این روزها باید در جامعه نشاط باشد تا این حرکت به سمت جلو برود دوست ندارند کام مردم شیرین باشد؟

 

آقای روحانی افزود: درست است که هنوز در مذاکرات هسته ای به موفقیت نهایی نرسیده ایم اما قدم های بلندی برداشته ایم اما باید بدانیم که همزمان با این مذاکرات باید مردم با نشاط باشند و آثار این نشاط و شادی را در عرصه اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و وحدت ملی ببینیم.

 

رئیس جمهور گفت: نمی دانم که عده ای این حنظل را از کجا آورده اند که هیچگاه نمی خواهند کام مردم شیرین باشد و از لبخند مردم می ترسند؟ نمی دانم چرا این جور است؟!

 

وی افزود: بگذاریم کام مردم شیرین باشد زیرا مساله هسته ای مساله این جناح و آن جناح و  این حزب و آن حزب نیست ، مساله هسته ای مساله این قوه و آن قوه نیست.

 

آقای روحانی تاکید کرد: مساله هسته ای یک مساله ملی است که بارش بر دوش نظام است و این نظام است که دارد قدم به قدم این راه را رو به جلو می رود تا به هدف برسد.

 

رئیس جمهور گفت: می گویند باید اسرار کشور محفوظ بماند ، خب مگر کسی شک دارد که باید این گونه باشد ؟

 

روحانی افزود: حالا یک وقت رهبر معظم انقلاب نصیحتی می کنند ، خب ایشان رهبرند و باید نصیحت و ارشاد کنند اما می بینیم که عده ای می گویند وقتی دولت تشنه شد باید آب بخورد خب ما این را می دانیم و نیاز به گفتن نیست .

 

تیم هسته ای می داند که چگونه سخن بگوید

 

رئیس جمهور گفت : تیم مذاکره کننده که مسئولیت مذاکرات را بردوش دارد از نظر فناوری در سطح بالایی است .

 

آقای روحانی با بیان اینکه مردم در انتخابات با رای خود خواستار چرخش همزمان اقتصاد و زندگی و سانتریفیوژها شده اند افزود : ما بر مبنای رای مردم حرکت می کنیم و تیم مذاکره کننده در چارچوب نظرات نظام و خطوط قرمز ترسیم شده حرکت می کند و می داند که چگونه سخن بگوید و در مسیر درست حرکت می کند .

 

رئیس جمهور انتقاد را امری طبیعی دانست و گفت : امید تیم مذاکره کننده در  روند مذاکرات ابتدا به خداوند و بعد به ملت بزرگ ایران است .

 

وی افزود : حتی برخی افراد که گاهی به گونه دیگری صحبت می کنند در دل خود به گونه دیگری می اندیشند .

 

رئیس جمهور تاکید کرد : ما می خواهیم به دنیا ثابت کنیم که فعالیتهای هسته ای ایران برخلاف ادعای بدخواهان صلح آمیز و به نفع مردم منطقه است و نمی خواهیم به کسی زیان وارد کنیم .

 

وی افزود : ما می خواهیم بگوییم این ملت آنقدر قدرت دارد که می تواند به راحتی در مذاکره با قدرتهای جهانی حقوق خودرا به کرسی بنشاند و از حق ملت ایران دفاع کند و تحریم های ظالمانه را از دوش مردم بر دارد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه  ما در این راه متحد و منسجم حرکت می کنیم  افزود : گفته اند امسال سال سیاست داخلی است ، اما امسال سال سیاست خارجی، رونق اقتصادی ، همدلی و همزبانی و اتحاد ملت هم هست .

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما