زلیکانی عضو شورای شهر ساری در جلسه جنجنالی شب گذشته بابیان اینکه به‌گونه‌ای درباره کمیسیون‌ها صحبت می‌شود که انگار چه هستند عنوان کرد: همه کمیسیون ها کشک است.

زلیکانی: همه کمیسیون ها کشک است/ شمشیربند: چرا به شورا آمده‌اید، استعفا دهید

 

 

به گزارش شرق پرس در جلسه علنی شورای شهر ساری که شب گذشته با حضور رئیس شورای شهر ساری و اکثریت اعضا و با حضور خبرنگاران در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد حاشیه های فراوانی بوجود آمد .

 

 

در ابتدای جلسه، علی جان شمشیربند رئیس شورای ساری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: در دیداری که با خانواده شهدای مدافع حرم داشتیم، همه آن‌ها به رشادت و جان‌فشانی فرزندان خود در جبهه مقاومت افتخار می‌کردند.

 

 

رئیس شورای شهر ساری با انتقاد از خبری که به‌تازگی بر خروجی یکی از سایت‌ها منتشرشده است، اظهار داشت: یکسری افراد یاوه‌گویی کردند و مدیران شهری را زیر سؤال بردند از مدیران مدافع ملت و مسئولان حامی می‌خواهیم جوابشان را بدهند و دست از یاوه‌گویی بکشند.

 

 

سعید نجاریان سارویی رئیس گروه بودجه و حقوقی شورای شهر ساری، به مصوبه مربوط به خرید و اهداء یک دستگاه آمبولانس از محل بودجه شهرداری به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان و اهدای آن به مرکز روزانه آموزشی توان‌بخشی معلولین ضایعه نخاعی ساری اشاره کرد و علی‌اکبر زلیکانی عضو شورای شهر ساری در واکنش به این واگذاری از محل بودجه شهرداری گفت: این ردیف بودجه مربوط به خرید اموال شهرداری است لذا از محل ماده ۱۶ این خرید را انجام دهند.

 

 

رئیس گروه بودجه شورای شهر ساری، درباره مصوبه‌ای دیگری که هنوز فرمانداری ساری جوابی به آن مصوبه نداد، گفت: اینکه برای رنگ‌آمیزی جدول‌های خیابان مبلغ ۵۹۲ میلیون تومان به سازمان ترافیک داده شد، صحت ندارد و فرمانداری می‌تواند به مصوبات خارج از موعد مقرر ایراد بگیرد.

 

 

عضو شورای شهر ساری، بابیان اینکه در برخی جاها شهرداری ساری قانون را رعایت نمی‌کند، اظهار داشت: در آئین‌نامه قبلی بحث ترک تشریفات استناد به ماده ۴ بود و اکنون در قانون جدید به استناد قانون تسری است.

 

 

زلیکانی اضافه کرد: ما ۶۵ میلیون تومان برای ترک تشریفات صرف کردیم اما خروجی آن صفر بود و ایجاد لاین دوچرخه‌سواری در کل سطح شهر، موضوع عمق‌بخشی به مسیر تاکسی که تصویب شد ولی اجرا نشد و جمع‌آوری آب‌های سطحی ازجمله آن است.

 

 

وی به تخصصی نبودن کمیسیون‌ها و تعطیلی آن‌ها اشاره کرد که با واکنش رئیس شورای شهر که گفت خودت تعطیلی مواجه شد.

 

 

زلیکانی بابیان اینکه به‌گونه‌ای درباره کمیسیون‌ها صحبت می‌شود که انگار چه هستند عنوان کرد: همه کمیسیون ها کشک است.

 

 

مسعود پیری دیگر عضو شورای شهر ساری، نیز با تأیید اینکه پیگیری و نظارت از وظایف ذاتی شورا است گفت: واقعاً برخی از فرآیندهای شهرداری بسیار بیمار است و هم ارباب‌رجوع دچار تسلسل می‌شود و هم مدیران شهرداری دچار گرفتاری‌هایی می‌شوند.

 

 

وی، اضافه کرد: به پیوست مصوبه تکلیف کنیم و ببینیم این مصوبه چگونه اجرا می‌شود و شورا در جریان اجرای فرآیند قرار بگیرد و تا پایان عمر شورای چهارم برخی از فرآیندهای درون‌شهری اصلاح شود.

 

 

شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری به عضو شورا بابیان اینکه یک مدرک مهندسی گرفته‌اید، فکر می‌کنید چه گرفته‌اید، پاسخ داد و گفت: ما سکوت می‌کنیم و شما همه را زیر سؤال می‌برید و شورا را مفت می دانید، بااین‌حال چرا به شورا آمده‌اید، استعفا دهید.

 

 

 

 

 

 

مهر