پزشکان موقع پیوند اعضاء بیمار مرگ مغزی متوجه علائم حیاتی در بدن بیمار شدند و جراحی پیوند اعضاء را متوقف کردند.

زنده شدن بیمار مرگ مغزی موقع پیوند اعضاء !

 

 

 

شرق پرس: در عمل جراحی اهدای عضو ابتدا اعضا یا بافت های سالم از بدن شخص اهدا کننده (مرگ مغزی) برداشته و به منظور کمک به بهبود و نجات زندگی فرد بیمار، به بدن وی پیوند زده می شود. برخی افراد وصیت می کنند که پس ازمرگ، اعضای بدنشان اهدا شود.

 

 

یکی از اعضایی که بیش از سایر اعضای بدن اهدا می شود، کلیه است و بیشترین جراحی پیوند عضو، مربوط به پیوند کلیه و سپس پیوند قرنیه، پوست، دریچه قلب، رگها و سپس عضلات و استخوان است.

 

اما این بار در یک اتفاق نادر، جراحان بیمارستانی در شهر برمن آلمان در حین جراحی بر روی بدن بیماری که اعضای خود را برای پس از مرگ اهدا کرده بود، با پدیده بسیار عجیبی رو به رو شدند. آنها پس از باز کردن شکم فرد، در اطراف معده او به علایم حیاتی برخورد کردند که نشان می داد شخص هنوز زنده است و مغز وی پیوسته علایم حیاتی ارسال می کند.

 

جراحان با مشاهده علایم حیاتی، بی درنگ عمل جراحی را متوقف کردند. البته مغز بیمار با این که هنوز کار می کرد اما آسیب دیدگی آن به حدی بود که بازگشت به حالت طبیعی، بعید به نظر می آمد.

 

پس از این اتفاق، یک تیم پزشکی مأمور انجام تحقیقات درباره علل و اسباب این حادثه و بازخواست تمام کسانی شدند که این بیمار را در حالی که هنوز زنده است زیر چاقوی جراحی اهدای عضو برده اند.

 

پایگاه میرورکه این خبر را مخابره کرده درباره سرنوشت نهایی فرد و وضع جسمانی او گزارش نکرده است./العالم