یوسفیان ملا در حالی از قطعی شدن ساخت فرودگاه در شهرستان آمل خبر داد که سه فرودگاه دیگر استان مازندران در وضعیت مطلوبی چه به لحاظ زیرساخت و چه تعداد مسافر به سر نمی برند

به گزارش شرق پرس در حالی نماینده آمل در آستانه انتخابات ساخت فرودگاه در این شهرستان را قطعی دانست که باید پرسید توجیه این طرح آنهم زمانیکه سه فرودگاه مازندران در وضعیت خوبی بسر نمی برند چیست؟

 

فرودگاه دشت ناز که فرودگاه اصلی استان محسوب می شود با وجود چند سال از اینکه مجوز پروازهای بین المللی را اخذ کرد هنوز به لحاظ امکانات و تجهیزات ناوبری هوایی در وضعیت مناسبی قرار ندارد و دو فرودگاه دیگر استان نیز پروازهای آنچنانی ندارند. اما اکنون صحبت از مصوبه ای است که ساخت فرودگاه چهارم را در استان مازندران قطعی می کند!

 

باید از مسئولان امر پرسید با توجه به نزدیک بودن مسافت شهرهای استان مازندران، آیا بهتر نیست بودجه بیت المال را بجای ایجاد و راه اندازی فرودگاهی که معلوم نیست چند سال و چگونه تکمیل خواهد شد، صرف تکمیل و تجهیز فرودگاه های موجود نمایند؟

 

عزت الله یوسفیان ملاء نماینده شهرستان آمل اخیراً در گفتگو با  مهر با اشاره به راه‌اندازی فرودگاه، اجراشدن این پروژه را حتمی اعلام کرد و گفت: مجوز آن صادرشده و در لیست ردیف بودجه قرارگرفته است و پروژه‌ای که در این کتابچه بودجه قرار بگیرد مطمئناً اجرایی می‌شود اگرچه ممکن است سال به طول انجامد.

یوسفیان ملأ در مورد دانشگاه علوم پزشکی در آمل هم عنوان کرد: مجوز این دانشگاه از طرف وزارت علوم صادرشده و هم‌اکنون نیز ساخت ساختمان دانشکده دامپزشکی در حال اجراست و در صورت اتمام این شهرستان دارای دانشگاه علوم پزشکی می‌شود، همچنین مجوز دانشکده دندانپزشکی نیز در حال انجام است.

یوسفیان‌ملا با اشاره به تصویب منطقه آزاد در شهرستان آمل بیان کرد: فعلاً هیچ منطقه آزادی در استان مازندران تصویب نشده اما بررسی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ۱۰۵ شهر از سراسر کشور به صحن علنی مجلس رفته که آمل جزو آن است زیرا آمل تنها شهری که دارای اتاق بازرگانی دارد و این اتاق یک گام بزرگ برای بهره‌مندی از منطقه ویژه اقتصادی است.