در کنفرانس خبری مشترک پادشاه سعودی و رئیس جمهور مصر قرارداد ساخت پل بروی دزیای سرخ نهایی شد

 

 

 
شرق پرس:  ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی که روز گذشته (پنج شنبه) در دیداری رسمی به مصر رفته بود، امروز (جمعه) در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور این کشور شرکت و بر افزایش روابط دو جانبه تأکید کرد.
 
 
 
پیش از برگزاری این نشست خبری کوتاه، عبدالفتاح السیسی، نشان «نیل» را که بالاترین نشان مصر محسوب می‌شود بر گردن سلمان بن عبدالعزیز آویخت و دو طرف شاهد امضای بیش از ۱۵ توافقنامه در زمینه‌های گوناگون بودند.
 
 
 
به گزارش شبکه العربیه، عبدالفتاح السیسی در ابتدا با خوش‌آمد گویی به پادشاه سعودی، مدعی شد که هماهنگی و همکاری بین مصر و عربستان می‌تواند نقطه آغازی برای حل بحران‌های منطقه‌ای از جمله سوریه، فلسطین، یمن و لیبی باشد.
 
 
 
او با بیان اینکه تروریسم و تندروی ثبات منطقه و وجود دولت‌های ملی را تهدید می‌کند، سفر ملک سلمان به قاهره را در راستای شراکت استراتژیک بین مصر و عربستان دانست.
 
 
 
در ادامه پادشاه سعودی اعلام کرد که با مصر بر سر ساخت پلی در دریای سرخ و اتصال مصر و عربستان از طریق این پل، به توافق رسیده است.
 
 
 
السیسی نیز پیشنهاد داد که این پل «سلمان بن عبدالعزیز» نام گیرد.
 
 
 
ملک سلمان در این کنفرانس خبری، مانور موسوم به «رعد شمال» را که با حضور چند کشور عربی از جمله مصر در عربستان برگزار شد را حاوی پیامی از قدرت این کشورها دانست و ابراز امیداوری کرد که نیروی مشترک عربی شکل گیرد./فارس