حجت الاسلام سيد علي جبارزاده در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی گفت: موفقيت آيت الله كوهستاني در گرو حركت بر خلاف هوا و هوس، ارتباط نيكو با خداوند، توجه به رسول مكرم اسلام (ص) و اهل بيت (ع) و مهرباني با بندگان خداوند بود.

آیت الله کوهستانی سالگرد ارتحال در کوهستان

 

 

به گزارش شرق پرس چهل‌ و چهارمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت‌الله کوهستانی شب گذشته در حسینیه شهدای کوهستان شهرستان بهشهر با حضور مردم منطقه, علما و جمع زیادی از شاگردان این عالم ربانی برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی جبارزاده، استاد حوزه علمیه و از شاگردان آیت الله کوهستانی در این مراسم با بزرگداشت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) ، همزمانی برگزاری مراسم ارتحال آیت الله کوهستانی و شهادت این امام همام را بیانگر بزرگداشت مقام علم، عالم و علمای دین دانست.

 

وی گفت : آیت الله کوهستانی از علمای دین و اولیاء الله ، مظهر ذکر و نام و یاد خدا و عبد شاکر خدا بود که لحظه ای از حیات خود را غافل از نام و یاد خدا سپری نکرد .

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه موفقیت آیت الله کوهستانی در گرو حرکت بر خلاف هوا و هوس، ارتباط نیکو با خداوند، توجه به رسول مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) و مهربانی با بندگان خداوند بود ، یادآور شد : شرکت در مراسم بزرگداشت چنین عالم بزرگواری باید درس دینداری برای همه مسلمانان باشد.

 

جبارزاده با بیان اینکه تبعیت از رهبری از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد ، افزود : رهبری خلف و جانشین امام عصر است که باید با پیروی از ایشان، جامعه را برای حکومت اسلامی امام عصر(عج) آماده کنیم و باید معیارهای خود را با معیارهای رهبری بسنجیم.

 

وی گفت : حوزه علمیه کوهستان در تربیت شاگردان و اساتید فراوانی اهتمام داشته است و لذا باید در احیای آن تلاش شود تا با تربیت عالمان دینی و اولیاء الله دین را حفظ و به امام زمان (عج) برسانیم و مهد پرورش علمای دینی شویم.

 

آیت‎الله محمد کوهستانی از علمای برجسته و وارسته شرق مازندران بود.

 

این عالم ربانی در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع بخش مرکزی بهشهر در خانوادهای متدین و عالم چشم به جهان گشود و از همان دوران کودکی در فراگیری علم و دانش و علوم دینی تبحر خاص داشت.

 

آیت‎الله کوهستانی پس از ۲۰ سال تحصیل و فراگیری علوم حوزوی، سرانجام به درجه اجتهاد رسید و با بازگشت از نجف اشرف به زادگاه خود ، حوزه علمیه ای تاسیس کرد و به تعلیم و تربیت طلاب همت گماشت .

 

عالمان بنامی از محضر این استاد فرزانه کسب علم کردند که آیت الله شهید هاشمی نژاد از جمله آنان بود.

 

آیت‌الله کوهستانی در هشتم اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۵۱ به ‌علت شدت بیماری ، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و پس از تشییع باشکوه در روستای کوهستان و شهرستان بهشهر ، بنا به وصیت به مشهد مقدس منتقل و در جوار بارگاه امام رضا (ع) در ‘ دارالسیاده ‘ به خاک ‌سپرده شد.