نخستین سالگرد درگذشت آیت الله جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و یادواره 800 شهید بهشهر امروز(پنجشنبه) در این شهرستان برگزار شد.

سالگرد درگذشت آیت الله جباری و یادواره 800 شهید بهشهر برگزار شد

 

 

 

 

به گزارش شرق پرس امام جمعه بهشهر در این مراسم که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد گفت : شهدا ما رفتند و قیام کردند تا خط ولایت تقویت شود و ما باید ادامه دهنده راستین خون شهدا و خط آنان در ولایتمداری باشیم.

 

 

حجت الاسلام سید عربعلی جباری از مرحوم جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر به عنوان عالمی ولایتمدار و مردمی نام برد و افزود : ایشان عمر با برکت خود را در صرف امور دینی و اسلامی و خدمت به انقلاب و اسلام کرد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب ما براساس ولایت فقیه استوار شده است ، افزود : ولایت خط اصیل و موفق انبیای الهی است و شهدا با شهادت خود به ما آموختند که باید همواره در خط سرخ شهادت باشیم.

 

جباری با بیان اینکه شهدا با گذشتن از غرور و منیت به لقای الله رسیدند ، گفت : آیت الله جباری نیز دارای قلب سلیم و اخلاق نیکو بود و همین ویژگی ها و مردمی بودن از ایشان چهره ماندگار در قلب ها ساخته است که امیدواریم همه ما با اطاعت پذیری از ولی فقیه در مسیر شهدا قرار گیریم.

 

به گزارش ایرنا, حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری ، نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری متولد ۱۳۱۷ در روستای متکازین بهشهر بود که در سال ۱۳۵۹ با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دوشنبه دهم شهریور ماه سال ۹۳ بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

 

 

آیت‌الله سیداحمد خاتمی نیز در یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید شهرستان بهشهر و نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله جباری امام جمعه شهرستان بهشهر و عضو خبرگان رهبری، اظهار کرد: انگلیس سابقه سیاهی در انقلاب اسلامی، تشیع و ایران دارد، آنها می‌خواهند دکانی را برای خود در این مملکت باز کنند و ما تا آخرین نفس و قطره خون پای عَلم ولایت‌فقیه می‌ایستیم.

 

 

وی با اشاره به توافق هسته‌ای، اظهار کرد: برخی‌ها عنوان کردند که دیگر با این توافق همه چیز تمام شد، بعضی از ساده‌لوح‌ها هم باور می‌کنند که دیگر آشتی کردیم و چرا بگوییم مرگ بر آمریکا.

 

 

وی ادامه داد: شهرستان بهشهر مفاخری ستودنی دارد، جهان تشیع نام و یاد آیت‌الله کوهستانی استاد حوزه علمیه کوهستان، یاد و خاطره آیت‌الله علامه ایازی و شهید جوان‌مرد آیت‌الله هاشمی‌نژاد را نیز فراموش نمی‌کند.

 

 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تعابیر خود اهل زیاده‌گویی نیستند، آنچه که هست بیان می‌کنند، درباره آیت‌الله جباری، ایشان را «عالم عامل»، توصیف کردند که این تعبیر، مدال ارزشمندی است، از دیگر جلوه‌های بارز این عالم عامل مردمی بودن او است که در متن مردم و با مردم بود که استقبال گسترده شما مردم در سالگرد او مهر تأییدی بر این موضوع است.

 

 

بر پایه گزارش فارس, وی ادامه داد: آیت‌الله جباری تا آخر با زندگی با مردم عجین شده بود، ولایت‌مداری او نیز شعار نبود، از عمق جان بود، در زمان امام همراه امام و در زمان مقام معظم رهبری نیز همراه ایشان و ولایت‌مدار بود، تمام وجودش محو خدمت به نظام و انقلاب است.