غلامی مدیرعامل تاکسی‌رانی بهشهر با اشاره به وجود 80 دستگاه تاکسی بی‌سیم در بهشهر از راه‌اندازی سامانه هوشمند تاکسی بی‎سیم در این شهرستان خبر داد.

سامانه هوشمند تاکسی بی سیم در بهشهر راه اندازی شد

 

به گزارش شرق پرس عبدالله غلامی در گفت‌وگو با فارس در بهشهر، اظهار کرد: به‌مناسبت گرامیداشت ۲۶ آذرماه روز حمل‌ونقل، سامانه هوشمند بلیط الکترونیک در شرکت تاکسی بی‌سیم این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

وی با اشاره به چاپ ۵ هزار بلیط کارت در قدم نخست، افزود: هدف از نصب سامانه هوشمند نیز بهبود کارآیی و ایمنی در سیستم حمل‌ و نقل، رضایت مسافران، کنترل گردش مالی در شبکه حمل‌ونقل و مدیریت هوشمند است.

 

مدیرعامل تاکسی‌رانی بهشهر با بیان اینکه امنیت و حمل‌ونقل شهری از اهمیت زیادی برخوردار است، از دیگر اهداف راه‌اندازی سامانه مذکور را اطلاع دقیق از میزان سوخت خودرو، مسافت طی‌شده، تعیین نرخ دقیق کرایه، ثبت تعداد سرنشینان همچنین ثبت محل و ساعت حرکت و توقف خودرو اعلام کرد.

 

این مسئول با اشاره به سیاست کلی دولت برای پیوستن تمامی خودروهای حمل‌ونقل عمومی در سامانه هوشمند، تصریح کرد: تأمین درست سوخت یکی از اهداف مهم است، لذا پیش‌بینی شده است که خودروهای دیزل‌شده تا پایان شهریور ۹۵ وارد این سامانه شوند و پس از این تاریخ اگر عملیات ثبت در سامانه توسط مالک خودرو صورت نگیرد، با مشکلات زیادی مانند دریافت نکردن سوخت مواجه می‎شود.

 

غلامی ادامه داد: رانندگان خودروهای بنزین‌سوز نیز تا سال ۹۶ مهلت دارند که نسبت به فرآیند عملیات ثبت در سامانه مورد نظر اقدام کنند.

 

عضو شورای اداری بهشهر با اشاره به وجود ۸۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم در بهشهر، گفت: از سال گذشته، تجهیز خودروهای مورد نظر برای ثبت در سامانه هوشمند حمل‌ونقل و نصب دستگاه‌های کارت‌خوان الکترونیک انجام شد.

 

وی در پایان گفت: با ثبت‌نام رانندگان در سامانه هوشمند حمل‌ونقل الکترونیک، آنها از مزایای نصب کارت‌خوان‌های الکترونیکی بهره‌مند و از مسافران نیز مبلغ مصوب دریافت می‎شود، زیرا برخی مواقع به‌دلیل نداشتن پول خرد، ممکن است هر دو طرف متضرر شوند.