محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروز آخرین دفاع از دعایی اخذ شد و وی با قرار صادره مناسب آزاد است گفت: هر کسی برخلاف دستور دادستان عمل کند با او برخورد می‌شود

سخنگوی دستگاه قضا: حجت الاسلام دعایی با قرار مناسب آزاد شد

 

شرق پرس: در هشتاد و نهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه خبرنگار فارس خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: هفته گذشته خبری مبنی بر اعلام جرم علیه مدیر مسئول روزنامه اطلاعات منتشر شد، روز بعد  فارس خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به دادسرای ویژه روحانیت رفته توضیحاتی را ارائه داده و از او تعهد گرفتند.
 
 
 
پس از این خبر دعایی این موضوع را تکذیب کرد و گفت که تعهدنامه‌ای نداده و خط‌مشی‌اش در قبال خبرهای مربوط به رئیس دولت اصلاحات همان خط‌ مش سابق است.
 
 
 
از دفتر شما که پرس و جو کردیم گفتند موضوع صحت دارد اما ایشان در سرمقاله روزنامه اطلاعات نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و خواستند که به دستگاه قضایی تذکر داده شود ماجرای این تذکر، تکذیب و تعهدنامه چیست؟
 
 
 
اژه‌ای در پاسخ گفت: ایشان دو مرتبه توسط دادسرای ویژه روحانیت احضار شدند که در مرتبه اول از وی تعهد گرفته شد اما مجدداً بر اساس اقداماتی که انجام داده بود احضار شد.
 
 
 
وی افزود: بر اساس احضار بعدی به وی تفهیم اتهام شد و وی با قرار صادره مناسب آزاد شد و پرونده آماده رفتن به دادگاه است.
 
 
 
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروز آخرین دفاع از دعایی اخذ شد، گفت: هر کسی برخلاف دستور دادستان عمل کند با او برخورد می‌شود، حالا چه روزنامه‌ای باشد و چه هر رسانه‌ دیگری در هر صورت تحت تعقیب قرار می‌گیرد.