سخنگوی ق.ه قضائیه در نشست خبری امروز با تاکید بر پیگیری پرونده قتل دختر 6 ساله افغانستانی که در ورامین توسط یک نوجوان 17 ساله به قتل رسید افزود: کسانی که امروز مجازات قاتل ستایش را می‌خواهند فردا مدعیان حقوق بشر خواهد بود

حجت الاسلام اژه ای سخنگوی دستگاه قضا: کسانی که امروز مجازات قاتل ستایش را می‌خواهند فردا مدعیان حقوق بشرند

 

 

 

شرق پرس : حجت‌ الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود در رابطه با پرونده ستایش, دختر ۶ ساله افغانستانی به قتل رسیده در ورامین گفت: این پرونده چند وجه دارد که یکی از وجه‌های آن وقوع این جنایت بوده که به طور طبیعی همه از چنین جنایتی متأثر شدیم.

 

 

وی افزود:‌ دختر بودن، ۶ ساله بودن و غریبه بودن ستایش بر شدت تألم انسان تأثیرگذار بوده و همه مسئولین،‌دستگاه‌ها،‌مردم و حکومت با مسئولیت تمام وارد این پرونده شدند همه با آن همدردی کردند.

 

 

وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول به جد در اولین زمان وارد این پرونده شده و با حساسیت بالا پرونده را گشودند و اینک نیز با جدیت این مسئله دنبال می‌شود.

 

 

سخنگوی قوه قضائیه،‌ با تأکید بر اینکه گاهی هزاران جنایت همچون جنایت‌های آمریکا به وقوع می‌پیوندد و توجه‌ها این چنین جلب نمی‌شود، گفت: علیرغم این مسئله در اولین زمان ممکن همه دستگاه‌ها مسئولانه و خارج از ضوابط دست و پاگیر پرونده را دنبال کردند.

 

 

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه پسری که مرتکب به این قتل شده نابالغ نبوده و ۱۶ سال و چند ماه دارد گفت:‌ پرونده این فرد به دادگاه می‌رود و دادگاه موضوع را رسیدگی می‌کند ولی از الان اعلام می‌کنم که مدعیانی که امروز می‌گویند چرا این پسر را مجازات نمی‌کنید، فردا با مجازات آن فریاد حقوق بشر سر می‌دهند.

 

 

سخنگوی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه با مجازات قاتل ستایش مدعیان حقوق بشر آمریکا سر و صدا به پا می‌کنند،‌گفت: البته بحث جریان ضد انقلاب انگیزه سوء‌دارند جدا بوده ولی خودمان باید توجه کنیم چرا که گاهی بیان جزئیات به نفع خانواده فرد صدمه‌دیده نیست.

 

 

وی افزود:‌ خانواده مقتول قلبشان جریحه‌دار است حالا ما هم جزئیاتی از این فاجعه را هر روز در رسانه‌ها بزنیم به نفع خانواده آن نیست.

 

 

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در حد بالایی همه طوایف مختلف از مردم و مسئولان از این خانواده دلجویی کردند و با دقت تمام پرونده قضایی آن دنبال می‌شود. اکنون نیز نظریات پزشکی قانونی در مورد این قتل حائز اهمیت بوده و بر اساس این نظریات پرونده قاتل و مقتول به دادگاه ارسال می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

فارس