حجت الاسلام اژه ای در خصوص فیش های حقوقی نجومی و غیر متعارف گفت: برای فیش هاق حقوقی نمی توان تنها به پیچیدن یک نسخه اکتفا کرد و برای این قضیه لازم است که اقدامات متعددی انجام پذیرد

 

 

 
 
شرق پرس:  غلامحسین محسنی اژه ای در حاشیه افتتاح مرکز آموزشی آکادمی آمبودزمان با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص فیش های حقوقی نجومی و غیر متعارف گفت: برای فیش هاق حقوقی نمی توان تنها به پیچیدن یک نسخه اکتفا کرد و برای این قضیه لازم است که اقدامات متعددی انجام پذیرد و در مواردی قطعا نیازمند به این هستیم که در قانون اصلاحاتی را انجام دهیم تا در آینده با این گونه موارد مواجه نشویم.
 
 
 
وی در ادامه افزود: برخی از مدیران خدمات مهمی را انجام داده اند و ممکن است که به صورت مقطعی در جهت انجام خدمت شان حقوق هایی را دریافت کرده باشند. باید با این گونه افراد به طور خاص رفتار شود.
 
 
 
اژه ای در ادامه تصریح کرد: برخی از مدیران هیچ خدمت ارزنده ای را انجام نداده اند و حتی ابتکار و خلاقیت نیز از خود نشان نداده حقوقی را دریافت کرده و باید هر چه سریع تر تکلیف حقوق هایی که گرفته شده مشخص شود.
 
 
 
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه بیان داشت: افرادی که برخلاف مقررات قانونی اقدام به دریافت حقوق های چند میلیونی کرده اند باید مبالغ را به دولت برگردانند و هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری این افراد بپردازند و اگر احیانا جرمی در این زمینه واقع شده است قوه قضائیه در این زمینه ضرورت دارد که ورود پیدا کند.
 
 
 
اژه ای با تاکید بر این مطلب که نباید برای همه افراد و مدیران که حقوق دریافت کردند یک نسخه پیچید، گفت: ادامه این وضع به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و باید قانون اصلاح شود.
 
 
 
معاون رئیس قوه قضا در ادامه در خصوص تشکیل پرونده قضائی برای مدیران گفت: هنوز پرونده ای در این خصوص شکل نگرفته است اما اگر در گزارش هایی که از سوی نهادها و سازمان ها به قوه قضائیه ارسال می شود جرمی گزارش شود قطعا به آن جرم رسیدگی خواهد شد اما هنوز هیچ پرونده قضائی ثبت نگردیده است و نیاز است که گزارشات اول بررسی و بعد گزارش نهایی ارائه شود.
 
 
 
اژه ای در خصوص نام دستگاه ها و نهادها نیز گفت: دستگاه های مختلفی گزارش شان ارائه شده و گزارشات به صورت مرحله ای به قوه قضائیه ارسال می شود و چه بسا ممکن است گزارشات ارائه شده به قوه قضائیه گزارشات نهایی نباشد مثلا در وزارتخانه ای حقوق ۵۰ نفر از افراد را بررسی کردند اما ممکن است در آینده تعداد این افراد بیشتر باشد.
 
 
 
اژه ای گفت: تاکنون از چهار پنج دستگاه گزارش به قوه قضائیه ارسال شده است ولی برخی دیگر از دستگاه ها نیز در حال تدوین گزارش خود در این زمینه هستند تا گزارش خود را به قوه قضائیه ارسال کنند و این پرونده باز و هنوز بسته نشده است.
 
 
 
اژه ای در خصوص انتشار فیش حقوقی خود گفت: من دوست ندارم فیش حقوقی ام را منتشر کنم و علت دوست نداشتن بسیار است اما ممکن است که این کار را انجام دهم.
 
 
 
سخنگوی قوه قضائیه در خاتمه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص تشکیل پرونده دو جاسوس گفت: پرونده دو جاسوس هما هودفر و نازنین زاغر به دادگاه ارسال نشده است.
 
 
 
 
 
 
 
خبرگزاری دانشجو