رستاخیز فیلمی با موضوع عاشورا توسط بخش خصوصی تولید و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت 9 سیمرغ بلورین و کسب جایزه بیرق طلایی (ویژه مصطفی عقاد) شده است امام تا کنون از اکران آن جلوگیری شده است.

سخنگوی وزارت ارشاد؛ رستاخیز بزودی اکران می شود

 

 

شرق پرس: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اکران فیلم رستاخیز در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این فیلم با افکت نور بر روی تصویر شخصیت مورد نظر مراجع و اعمال تغییراتی توسط کارگردان اکران می شود .

 

 

ایرنا نوشت: حسین نوش آبادی روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهار کرد: رستاخیز جزو آثار فاخر نمایشی سینمایی است و در هماهنگی با کارگردانان و دست اندرکاران فیلم تغییرات ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه پخش رستاخیز در جشنواره فیلم در سال گذشته موافقات و مخالفانی را داشت و با اعتراض و انتقاد مراجع بر روی تصاویر مواجه شد بنابراین اکران آن تا جلب رضایت مراجع متوقف شد .

 

نوش آبادی این توضیح را نیز داد که در هماهنگی با کارگردانان و دست اندرکاران فیلم مقرر شد با افکت نور بر روی تصاویر تغییرات لازم به عمل آید.

 

سخنگوی وزارت ارشاد از کارگردانان ساخت فیلم های مذهبی ساخت تا قبل از تولید این گونه آثار هنری نظر مراجع را لحاظ کند .

 

رستاخیز به کارگردانی احمد رضا درویش هفته گذشته پس از اکران به دلایلی از ادامه نمایش بازماند.

 

رستاخیز فیلمی با موضوع عاشورا توسط بخش خصوصی تولید و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت ۹ سیمرغ بلورین و کسب جایزه بیرق طلایی (ویژه مصطفی عقاد) شده است.

 

آرش آصفی، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، پوریا پورسرخ، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی فر، بهنام تشکر، انوشیروان ارجمند و … و هفت بازیگر از کشورهای عربی در فیلم رستاخیز ایفای نقش کرده اند.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است؛ پس از مرگ معاویه، یزید به عنوانِ خلیفه مسلمین بر خلافت تکیه می زند و به والیِ مدینه نامه می نویسد که از حسین(ع) بیعت بگیرد.

 

تکذیب توقیف وطن امروز

سخنگوی وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود در باره شایعه توقیف روزنامه وطن امروز گفت : این موضوع صحت ندارد و روزنامه تنها درجلسه امروز هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفت ، جزییات آن اطلاع رسانی می شود.

 

 برخی شبکه های اجتماعی روز جاری از توقیف روزنامه وطن امروز از روز جاری خبر داده بودند .