بهتر است مسائل سیاسی و انتخاباتی را فقط در شرایط خاص و مختص خود مطرح، دنبال و مطالبه کرد. قطعا طرح چنین موضوعاتی در شرایط خاصی که منجر به انجام دو حادثه تروریستی در تهران شده است، صرفا موجب تشویش اذهان و برهم زدن وحدت خواهد شد...

 

 

شرق پرس(شرق مازندران) : صبح چهارشنبه تروریست های تکفیری با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند که در پی آن، ۴۲ تن از هموطنان مان زخمی شده و ۱۲ تن هم به شهادت رسیدند. البته با تلاش و اقدامات نیروهای امنیتی و نظامی برخی عاملان این حوادث تروریستی به هلاکت رسیدند و چند تن هم زخمی شده و زنده دستگیر شدند.

در چنین شرایطی علاوه بر داغ شدن بازار شایعات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، برخی رفتارها از سوی عده ای که خود را حامی و یا منتسب به برخی جریان های سیاسی می دانند، بسیار تعجب برانگیر و زننده است، چون تلاش می کنند از وقوع چنین حادثه دردناکی بهره برداری سیاسی کنند و یا با توسل به آن نسبت به تخریب رقیب بپردازند.

البته این رفتارها معمولا از چهره هایی که پختگی سیاسی لازم را دارند و به هر مسأله ای از جمله چنین اتفاقات دردآروی با نگاهی عمیق و تحلیل گونه می نگرند، سر نمی زند و عمدتا چنین واکنش هایی را کسانی انجام می دهند که برداشتی سطحی از سیاست دارند و آن را دستمایه ای برای حمله به تفکر مخالف خود می دانند.

پس از حادثه تروریستی امروز تهران که منجر به از دست رفتن جان ۱۲ تن از هموطنان بی گناه مان شد و البته به زخمی شدن شمار دیگری از هم میهنان ‌مان انجامید، برخی برای تخریب رقیب سیاسی خود دست به قلم شدند و بیشتر در فضای مجازی اقدام به استهزا و یا خرده گیری از سخنان و اقدامات رقیب پرداختند که در چنین شرایطی در پیش گرفتن این رویکرد باعث شرمساری و خجالت است.

این افراد که گویا خود را مصداق «انا الحق» می دانند، هر عرصه ای را اگر حتی اتفاقی مانند حادثه تروریستی امروز تهران باشد، برای حمله به رقیب سیاسی و تخریب او مناسب می دانند و اصلا به منافع و مصالح ملی هم توجهی ندارند. جالب است که خود افراد مدعی هستند «برخی تلاش کرده اند، شکاف بین برخی مسئولان و مردم را از بین ببرند و وحدت را خدشه دار کنند و دشمن هم شرایط را مناسب انجام چنین اقداماتی در کشور دیده»، اما خودشان کوچک ترین توجهی ندارند که همین کار را دارند انجام می دهند.

در حقیقت حرف این افراد این است که برخی وحدت را شکننده نشان داده اند و دشمن هم به همین واسطه تلاش کرده است از این شرایط سوء استفاده کند؛ غافل از اینکه با طرح چنین مباحث و سخنانی خود وحدت شکن شده اند و همین کاری را که مدعی نادرست بودن آن هستند انجام می دهند. این افراد با به کارگیری چنین ادبیات سخیفی برای رسیدن به منویات سیاسی خود امروز مظهر وحدت شکنی هستند.

در شرایطی که عده ای تروریست نابکار و بزدل با توسل به برخی عوامل دستگاه های اطلاعاتی معاند نظام جمهوری اسلامی ایران و گروهک تروریستی داعش تلاش کرده اند اولین اقدام تروریستی خود را در تهران انجام داده و آن را موفق جلوه دهند، هیچ گاه مطرح کردن بحث گروه و جناح و فرد در داخل مسأله درستی نیست و نه تنها به مقابله با این گونه اقدامات کمک نمی کند بلکه برهم زننده آرامش و امنیت روانی در جامعه است و نوعی اقدام علیه امنیت کشور محسوب می شود.

در اوضاع کنونی همه گروه های سیاسی، جناح ها و افراد؛ ایرانی، همدل و هموطن هستند، اگر چنین فرضی را در شرایط سخت داشته باشیم، مانند بسیاری از برهه های سخت، کار مقابله با چنین اقدامات مخل امنیتی در کشور به بهترین شکل ممکن پیش خواهد رفت و دشمنان نظام اسلامی جرأت نخواهند کرد که به صفوف به هم پیوسته و متحد ملت ایران تعرضی داشته باشد.

اما در پیش گرفتن رویکرد وحدت شکنانه مانند آنچه امروز در برخی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شاهد آن بودیم، قطعا دردی از دردهای ملت دوا نخواهد کرد و جدای از آسیب هیچ رهاورد دیگری برای ملت و مردم نخواهد داشت. لذا امروز به هیچ عنوان فضا، فضای مطرح کردن موضوعات انحرافی نیست و بهترین کار در پیش گرفتن رویکردی یک دلانه و وحدت آمیز است تا جلوی هرگونه اقدامات ضد امنیتی علیه مردم کشورمان گرفته شود.

بهتر است مسائل سیاسی و انتخاباتی را فقط در شرایط خاص و مختص خود مطرح، دنبال و مطالبه کرد. قطعا طرح چنین موضوعاتی در شرایط خاصی که منجر به انجام دو حادثه تروریستی در تهران شده است، صرفا موجب تشویش اذهان و برهم زدن وحدت خواهد شد و هیچ عایدی جز افزایش تنش های سیاسی در پی نخواهد داشت؛ بنابراین، همه ایرانیان، جناح ها، مسئولان، شخصیت ها، رسانه ها و سایر افراد و نهادهای تأثیرگذار باید با محکوم کردن چنین اتفاقاتی و پرهیز از رویکردهای نادرست سیاسی جلوی این گونه اقدامات بایستند.

قطعا اگر اتحاد و یکپارچگی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون داشته ایم، حفظ و تقویت شود، جلوی تکرار چنین اتفاقات کم سابقه ای گرفته خواهد شد. امروز روز عزداری در غم از دست دادن ۱۲ هموطن، اندوهگین بودن به خاطر زخمی شدن ۴۲ تن از ایرانیان، خسته نباشید گفتن به نیروهای امنیتی و نظامی برای مقابله با تروریست ها، اعلام انزجار از هرگونه اقدام تروریستی در هرکجای دنیا از جمله ایران اسلامی و وحدت و یکپارچگی برای از بین بردن پدیده شوم تروریسم است.

 

 

 

 

 

تابناک