دكتر بتول حسین رشیدی گفت: به غیر از سرطانهایی كه منشاء ژنتیك دارند، نفس انتقال بیماری سرطان از مادر به جنین درست نیست ولی در هر صورت زمینه ژنتیكی در این جنین ها وجود دارد.

download

 

 
 
 
 
 
شرق پرس : دکتر بتول حسین رشیدی استاد گروه زنان دانشگاه تهران گفت: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش عمر بیماران سرطانی در سالهای اخیر قضیه باروری در این بیماران بسیار مهم و جدی شده و ما نیز به عنوان متخصصین نازایی و همکاران ما به عنوان متخصصین انکولوژی باید به این مسئله  توجه داشته و حتما قبل از انجام رادیوتراپی جلسات مشاوره ای با بیمار انجام شود.
 
 
 
وی گرفتن جنین و یا حتی تخمک را قبل از رادیوتراپی مهم دانست و افزود: با روشها و پروتکل های موجود حال حاضر در هر زمانی که همکاران آنکولوژی فرد را به ما معرفی کنند ، تحریک تخمک گذاری را میتوان شروع کرده و براساس مطالعات انجام شده در این زمینه نتایج این روش  موفقیت خوبی داشته و تعداد تخمک ها و فریز کردن هم قابل قبول است.
 
 
 
دکتر رشیدی  تصریح کرد: به غیر از سرطانهایی که منشاء ژنتیک دارند، نفس انتقال بیماری سرطان از مادر به جنین درست نیست ولی در هر صورت زمینه ژنتیکی در این جنین ها وجود دارد.
 
 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: شیوع سرطان نسبت به گذشته بسیار زیاد شده که این موضوع مهم باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد ولی به دلیل پیشرفت روش های کمک باروری تولید مثل ، مانند فریز تخمک و با افزایش تکنولوژی در درمان های سرطان و روش های کمک باروری موارد بارداری حین سرطان زیاد شده است.
 
 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران