جباری سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور دولت تدبیر و امید به مازندران را دور از شان مردم تبرستان دانست و گفت: مازندران دیار علویان است و شان مردم تبرستان این بود که به مشکلات آنها رسیدگی بیشتری می‌شد و رئیس‌جمهور و سایر اعضای هیئت‌دولت، حداقل یک‌شب را در این استان اقامت داشتند.

سفر یکروزه هیات دولت به مازندران در شان مردم استان نبود

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام سیدعرب‌علی جباری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این‌ هفته بهشهر ضرورت شناخت دشمنان واقعی جهان اسلام را از مهم‌ترین وظایف کنون مسلمانان جهان عنوان کرد و بیان داشت: مهم‌ترین تکلیف مجالس روضه و عزاداری به‌ویژه در محرم و صفر، بر مبنای دشمن‌شناسی است و باید بدانیم که یزید، شمر و منافقان امروز چه کسانی هستند و آنها را به مردم معرفی کنیم.

 

خطیب جمعه بهشهر ضمن قدردانی از زحمات دولت تدبیر و امید، از رفتارهای برخی از دولت‌مران انتقاد کرد و افزود: ما باید بدانیم چه کسانی علیه رهبری حرف می‌زنند و حاشیه‌سازی می‌کنند و در راه امام و ولایت دچار سستی شده‌اند.

 

وی بیان کرد: از همین تریبون ابتدا به دولت‌مردان و سپس به مستکبران جهان می‌گوییم که اگر احساس شود برجام موجب کوچک‌ترین لطمه به عزت حسینی (ع) و ولایت‌فقیه بشود؛ ملت ما با آنها برخورد می‌کند و فریاد «الله اکبر» و «لا اله الا‌ الله» ملت ایران بلندتر از همیشه است.

 

جباری با بیان اینکه مردم مازندران به ولایت‌مداری معروف هستند و ما از رئیس‌جمهور و سایر اعضای هیئت‌دولت بارها شنیده‌ایم که باید پشت سر رهبری باشیم، خاطرنشان کرد: اما گاهی اوقات حرف‌هایی می‌زنند که نباید بگویند و ما همین مقدار سخنان را از دولت‌مردان توقع نداریم.

 

خطیب جمعه بهشهر سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور دولت تدبیر و امید به مازندران را دور از شان مردم تبرستان دانست و گفت: مازندران دیار علویان است و شان مردم تبرستان این بود که به مشکلات آنها رسیدگی بیشتری می‌شد و رئیس‌جمهور و سایر اعضای هیئت‌دولت، حداقل یک‌شب را در این استان اقامت داشتند.

 

وی با تسلیت فرارسیدن ایام حزن و اندوه اهل‌بیت (ع)، در فضیلت گریه بر امام حسین (ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) به صدیقه طاهره (س) فرمودند: در روز قیامت همه به‌دنبال ناجی و پناهگاه بوده و نالان هستند مگر کسانی که در عالم دنیا بر سالار شهیدان گریه می‌کنند.

 

جباری با اشاره با آغاز سال جدید قمری، گفت: همان‌طور که در روزهای نوروز به کارهای خود رسیدگی می‌کنیم و آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، در این ایام نیز فکر کنیم که چه‌قدر به سر منزل کمال نزدیک شده‌ایم و بتوانیم کمبودهای معنوی خود را کاهش دهیم.

 

امام جمعه بهشهر بر ضرورت اخلاص در برپایی مجالس روضه سیدالشهدا (ع) تأکید کرد و ادامه داد: امام حسین (ع) خالصانه برای خدا کار کرد و ما نیز در پیروی از ایشان باید خالصانه برای دین خدا کار کنیم.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی بهشهر گفت: از صدا و بیان خوب برای اشاعه فرهنگ عاشورا استفاده کنیم و مجالس امام حسین (ع) را بهانه‌ای برای معرفی خودمان قرار ندهیم زیرا گاهی شنیده می‌شود که برخی‌ها فقط به عزاداری می‌پردازند و گاهی اوقات نیز خواندن نماز را فراموش می‌کنند.

 

وی در پایان مهم‌ترین درس عاشورای اباعبدالله‌الحسین (ع) را درس عزت و شرافت دانست و گفت: درس‌های عاشورا این است که عزت را در دنیاگرایی نمی‌توان به دست آورد و اگر می‌خواهید استکبار در شما نفوذ نکند؛ باید شعار «هیهات مناالذله» امام حسین (ع) زنده بماند.

 

 

 

 

فارس