شاهدان عینی گفتند؛ این مینی بوس که حامل زائران اربعین فریدونکنار بود پس از حرکت از تهران در محور هراز و نرسیده به منطقه گزنگ در دره وانا دچار سانحه شد که شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو متلاشی شده و در ته دره جا گرفته است.

soghot-mibus

 

 

به گزارش شرق پرس مینی‌بوس حامل زائران اربعین اباعبدالله الحسین (ع) از فریدونکنار در محور هراز دچار سانحه شدید شد که در پی آن یک فاجعه سقوط به داخل دره رخ داد.

 

 

با احتساب راننده، سرنشینان این مینی‌بوس ۱۹ نفر بودند که تاکنون فوت هشت نفر از آنان قطعی شده و به نظر می‌رسد فقط سه نفر از این حادثه تلخ زنده مانده‌اند.

 

 

به گواه حاضران در صحنه این خودروی عمومی پس از حرکت از تهران در محور هراز و نرسیده به منطقه گزنگ در دره وانا دچار سانحه شد که شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو متلاشی شده و در ته دره جا گرفته است.

 

 

گفته می‌شود بیشتر مسافران این مینی‌بوس از جوانان بودند که همگی از محلی‌ها و ساکنان روستای جزین از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار بوده‌اند که اغلب مسافران نیز مرد و متاهل بودند.

 

 

در حال حاضر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، اورژانس، راهداری، پلیس‌راه، نیروی انتظامی و دیگر عوامل امدادی و خدماتی سر صحنه حضور دارند و به مصدومان کمک می‌کنند و تعدادی از خانواده‌های بازماندگان نیز خود را با خودروهای شخصی به محل حادثه در وانای محور هراز رسانده‌اند.

 

 

رئیس شورای اسلامی روستای جزین ضمن تایید این خبر در گفت‌وگو با فارس در شهرستان فریدونکنار گفت: پلیس و نیروهای امدادی راه را بر مردم بسته‌اند و البته کار امدادرسانی و نظم منطقه به خوبی برقرار شده است.

 

 

علی نیکزاد با بیان اینکه سه نفر از مسافران زنده هستند و مداوای آن‌ها انجام می‌شود ادامه داد: هشت نفر نیز تاکنون جان باخته‌اند و درد قضیه جایی برای ما بیشتر شده که تعدادی از اجساد را آب رودخانه هراز با خود برده است.

 

 

نیکزاد از مفقود شدن دست‌کم هفت نفر از مسافران این مینی‌بوس خبر داد و اظهار کرد: مینی‌بوس تکه‌تکه شده و اثری از آن باقی نمانده است.

 

 

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان نیز از اعزام اورژانس هوایی برای امدادرسانی به مصدومان حادثه خبر داد.

 

 

به گزارش فارس, علی نوری‌پور از تلاش عوامل امدادی برای نجات مجروحان حادثه واژگونی مینی‌بوس زائران مازندرانی در محور هراز خبر داد و گفت: عوامل مختلف راهداری و امدادی هم‌اکنون در حال تلاش برای نجات جان مجروحان و بیرون آوردن پیکر جان‌باختگان هستند.