دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه در سال گذشته هزینه 19 متر از صحن مبارک حضرت زهرا (س) را مردم میاندورود تامین کردند، گفت: سند افتخاری این قسمت از صحن به نام این شهرستان ثبت شده است.

 

atabatt

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران از کمک ۷۰۰ میلیون ریالی مردم میاندورود به بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

 

 

به گزارش شرق پرس محمدحسن اصغری در جلسه شورای اداری میاندورود در مجتمع ساحلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واقع در ساحل گهرباران مردم ایران را نخستین ملتی دانست که با سقوط دیکتاتوری صدام به بازسازی عتبات عالیات و رفع محرومیت از بارگاه ائمه شتافتند.

 

 

وی اظهار داشت: تا پیش از سال ۸۰ بیش از ۱۰۰ سال از مرمت و توسعه بارگاه منور ائمه در کشور عراق گذشته بود و ساختمان اغلب بارگاه‌ها وضعیت اسفناکی داشت.

 

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه از سال ۸۳ تا سال ۹۲ مازندران هیچ طرح مستقلی در بازسازی عتبات نداشت، افزود: در این مدت ۴۳ میلیارد ریال وجه نقد، جواهراتی به ارزش ۱۶ میلیارد ریال همچنین کمک‌های غیرنقدی به ارزش ۴۲ میلیارد ریال برای بازسازی حرم‌های مطهر توسط مردم مازندران ارسال شد.

 

این مسئول اعزام حدود ۹۰۰ نفر نیروی کار تخصصی در مشاغل ساختمانی را از دیگر کمک‌های مردم مازندران به بازسازی قبور منور ائمه دانست.

 

وی با بیان اینکه مازندران در سال ۹۲ مجری سه طرح مهم در بازسازی عتبات عالیات بوده است، گفت: تامین هزینه ساخت یک‌هزار متر مربع از صحن مبارک حضرت زهرا (س) به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، خرید و نصب سنگ راه پله ورودی‌های حرم مطهر امام حسین(ع) به مبلغ یک میلیارد ریال و ساخت یک درب رواق حرم مطهر امامین عسکریین(ع) به مبلغ ۲ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است.

 

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه در سال گذشته هزینه ۱۹ متر از صحن مبارک حضرت زهرا (س) را مردم میاندورود تامین کردند، گفت: سند افتخاری این قسمت از صحن به نام این شهرستان ثبت شده است.

 

اصغری اظهار داشت: مردم این شهرستان در سال ۹۰ چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، در سال ۹۱ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در سال گذشته ۶۱ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند که این مساله نشان از ارادت مردم میاندورود و نقش اطلاع رسانی در این زمینه دارد.

 

وی در پایان با اشاره به رتبه‌های برتر اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل دادگستری مازندران در کل کشور در زمینه کمک به عتبات عالیات همچنین شهرستان میاندورود را یکی از شهرستان های پیشتاز در استان مازندران در این زمینه عنوان کرد.

 

به گزارش فارس در پایان این نشست سند افتخاری ۱۹متر مربع از صحن باشکوه حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به فرماندار میاندورود به نمایندگی از طرف مردم این شهرستان اهدا شد.