محمد پور عمران رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اعلام راه اندازی سه کارخانه جدید در منطقه امیرآباد گفت: هزار شغل جدید با ساخت سه کارخانه سلولزی ، تخته فشرده و مبلمان صنعتی در این منطقه ایجاد خواهد شد.

 

 

به گزارش شرق پرس محمد محمدپور عمران شب گذشته در جریان تحویل زمین به دو شرکت بخش خصوصی برای راه اندازی خط تولید سه کارخانه در این منطقه، گفت که این سه کارخانه با فناوری آلمان راه اندازی می شوند.

 

وی توسعه صنایع سلولزی را از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران معرفی کرد و افزود که این استان قطب اصلی صنایع سلولزی کشور است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : مازندران هم اکنون با تولید یک میلیون متر مکعب ام دی اف ، دو سوم تولیدکشور در این زمینه را در اختیار دارد.

 

وی رتبه نخست تولید کاغذ خاورمیانه را متعلق به مازندران دانست و افزود : صنایع سلولزی ، مزیت استان و توسعه آن اولویت سرمایه گذاری است.

 

نماینده مردم سه شهرستان شرقی مازندران در مجلس شورای اسلامی هم گفت که کلنگ ساخت کارخانه های سلولزی ، تخته فشرده و مبلمان صنعتی همزمان با هفته دولت در سال جاری بر زمین زده می شود.

 

علی محمد شاعری افزود : براساس اعلام سرمایه گذار ، این طرح ظرف مدت ۲۴ ماه از آغاز عملیات اجرایی ، به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با بر حمایت از سرمایه گذاران در شرق مازندان تاکید کرد و گفت : سرمایه گذاران نیز با اعتماد به مسئولان ، تاکنون سرمایه گذاری های مختلفی را در این منطقه انجام داده اند و با رشد و توسعه صنعتی، شرق مازندان، تبدیل به ناحیه صنعتی استان می شود.

 

در این مراسم زمین مورد نیاز برای ساخت سه کارخانه تحویل متولیان شرکت آرین سینا و آرین شیمی شد.

 

به گفته مسئولان سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران ، بخش خصوصی برای ساخت سه واحد تولیدی جدید در بندر امیرآباد بهشهر در مجموع ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می کند.

 

این دومین سرمایه گذاری بزرگ میلیاردی در هفته جاری برای رونق صنعت و معدن و اشتغالزایی یا پایداری شغل های موجود در مازندران است .

 

 

 

 

 

 

ایرنا