نصرالله با دیوانه خواندن وزیر خارجه عربستان گفت که وزیر خارجه عربستان «خود را قیّم و حاکم ملت سوریه می‌داند و از زبان مردم سخن می‌گوید. پیشنهادی که به روسیه درباره سوریه داده است، مسخره است

 

 

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید «حاج اسماعیل احمد زهری» با بیان اینکه عربستان روابط پنهانی خود با اسرائیل را دارد علنی می‌کند، از همگان خواست در برابر این خطر بزرگ موضعگیری کنند و اهمیت نبرد حلب را به سقوط طرحهای منطقه‌ای دانست.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید «حاج اسماعیل احمد زهری» از فرماندهان مقاومت سخنان مهمی مطرح کرد و اعلام کرد که عربستان در حال علنی کردن روابط پنهان با اسرائیل است و اهمیت نبرد حلب را در ساقط کردن طرحها و رؤیاهای امپراتوری [برخیها مثل ترکیه] دانست.

دبیر کل حزب‌الله گفت: عربستان با اسرائیل ارتباط می‌گیرد و مجانی با آن روابطش را عادی‌سازی می‌کند و بعد از آن اسرائیل را به رسمیت میشناسد و هماهنگی می‌کند و برای آن فتوای فقهی آماده می‌کند [و می‌تراشد]..

او هشدار داد که آنچه در عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل خطرناکتر از سایر مسائل است، گمراه کردن افکار عمومی از حیث فرهنگی و اندیشه‌ است که این عادی‌سازی را همراهی [و توجیه] میکند.

نصرالله تأکید کرد که جنایتی که در حق مردم یمن می‌شود، ناشی از فرهنگ و اندیشه سعودی و وهابی داعش و النصره هست، حتی اگر [جبهه النصره] اسمش را تغییر بدهد.

دبیرکل حزب الله وزیر خارجه عربستان را «دیوانه» توصیف کرد و ادامه داد: وزیر خارجه عربستان آمده و به روسیه پیشنهاد می‌دهد که اگر از رئیس جمهور اسد صرف‌نظر کنید، من سهم خوبی از منطقه به شما می‌دهم.. چه حرف خنده‌داری. چه جوکی واقعا. واقعا چه مسخره‌بازی‌ای. چرا [این را می‌گویم؟]. مگر تو بر کل منطقه مسلط هستی و همه سهم‌ها دست توست که یک سهم به روسیه، یه سهم به آمریکا و یک سهم به فلانی و فلانی بدهی؟ تو دیوانه‌ای؟ مجنونی؟ تو در موقعیتی نیستی که سهم بدهی و معامله کنی. نه تو در این موقعیت هستی نه پادشاهت نه اربابانت [در عربستان].

نصرالله در ادامه گفت که وزیر خارجه عربستان «خود را قیّم و حاکم ملت سوریه می‌داند و از زبان مردم سخن می‌گوید. پیشنهادی که به روسیه درباره سوریه (عدم حمایت روسیه از بشار اسد) داده است، مسخره است. ما به عربستان می‌گوئیم که امکان ندارد در این جنگ پیروز شوید و شروط خود را تحمیل کنید…