نوبخت معاون رئیس جمهور با بیان اینکه به نوعی از شهدا عقب ماندیم و توفیق شهادت شامل حال ما نشد افزود: شاهد شهادت جمعی از عزیزانی بودیم که برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند.

نوبخت

 

شرق پرس ( شرق مازندران) : محمد باقر نوبخت درجمع خانواده های شهدای مدافع حرم در شمال کشور گفت: سوریه، در خط مقدم مبارزه و مقابله با رژیم صهیونیستی است و اگر درک سیاسی داشته باشیم، در می یابیم که بقای سوریه، موجب بقای خط مقاومت در جهان اسلام است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سوریه با همه کشورهای منطقه در جهان اسلام برای ایران متفاوت است، گفت: ‌سوریه سنگر اول در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
محمد باقر نوبخت در نشست صمیمی با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم در شمال کشور اظهار داشت: هنگامی که تمثال‌های زیبا و نورانی شهدای مدافع حرم به نمایش گذاشته شد احساس قلبی من احساس شرمندگی بود.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه به نوعی از شهدا عقب ماندیم و توفیق شهادت شامل حال ما نشد افزود: شاهد شهادت جمعی از عزیزانی بودیم که برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند.
وی با اشاره به اینکه انگار همین دیروز بود که در مزار شهدا برای شهدای انقلاب می‌گریستیم گفت: بعد از پیروزی انقلاب، چهره‌های فرزندان شایسته‌ای که در شهریور سال ۶۰ خبر شهادتشان به دست منافقین به ما می‌رسید هنوز در نظرمان است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه در حملات بزرگی که در خوزستان و کردستان صورت می‌گرفت گل‌های پرپر را به شهر رشت می‌آوردند، گفت: ‌ما نظاره‌گر تشییع آنها بودیم و بی‌توفیقی نصیب امثال بنده بود.
نوبخت با بیان اینکه فرزندان، پدران و همسران شما کاری را انجام دادند که در تاریخ ثبت خواهد شد افزود: وظیفه ما بود که بر در خانه‌های شما می‌آمدیم و از شما قدردانی می‌کردیم.

 وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۸ بعد از پیروزی انقلاب برای سازماندهی افراد و تشکیل بسیج گرد هم آمدیم خاطرنشان کرد: در داخل شهر کمونیست‌ها و منافقین رخنه کرده بودند و آموزش‌های نظامی در ساختمان بسیج به بسیجیان آموزش داده می‌شد.

 معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هرکدام از شهدا در مقطعی افتخارآفرینی کردند و این لطف خدا و عنایت خدا به شهدا بود افزود: اثرگذاری‌های شهدا با هم متفاوت است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه سوریه با همه کشورهای منطقه در جهان اسلام برای ایران متفاوت است، اظهار داشت: سوریه سنگر اول در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
نوبخت با بیان اینکه افرادی که دارای فهم سیاسی هستند بر این امر آگاهی دارند که بقاء سوریه می‌تواند باعث بقاء خط مقاومت در اسلام باشد تصریح کرد: درود خدا بر جوانان ایران و گیلان که چقدر خوب این مهم را تشخیص دادند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه اعزام این عزیزان فقط به‌دلیل محافظت از خوزستان و کردستان نبود افزود: این عزیزان به صحنه‌ای ورود کردند و از خطی دفاع کردند که امروز صحنه جنگ را عوض کرده و این دفاع، نشان از بصیرت و آگاهی است.
وی با بیان اینکه تاثیر شهادت شهیدان مدافع حرم امروز باعث سرافرازی ایران است مطرح کرد: شهدایی که در مقابل منافقین ایستادند، شهدای دفاع مقدس و امروز در اوج این شهیدان، شهدای مدافع حرم کار بسیار بزرگی انجام دادند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه شهیدانی که در جبهه‌ها شهید می‌شدند عبارت “در مسلخ عشق جز نکو را نکشند” تکیه کلام آنها بوده است افزود: ما شاهد شهادت جمعی از عزیزانی بودیم که برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این توفیق در خانواده‌های شما و در تاریخ ایران به‌طور ویژه ثبت می‌شود و هنوز قدرت گفتن آن به دلایل سیاسی و امنیتی وجود ندارد اعلام کرد: شهدای مدافع حرم مسئولیتی بر دوش ما گذاشتند که باید پاسخگوی این وظایف باشیم.
سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه دولت در مقابل فرزندان، مادران، برادران و همسران این شهیدان مسئول است مطرح کرد: وظیفه ما بود تا بر در خانه‌های شما می‌آمدیم و از شما دلجویی می‌کردیم.
نوبخت با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای برای رفع معضلات و مشکلات خانواده‌های شهید در استان گیلان برای نخستین بار تشکیل شود افزود: با تشکیل این کارگروه مشکلات و معضلات مالی، اشتغال و سایر مسائل خانواده‌های این شهیدان بررسی شود.
به گزارش تسنیم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه اگر نیاز به ردیف اعتباری ویژه‌ای نیز باشد اعلام آمادگی می‌کنیم خاطرنشان کرد: هر نوع کمکی که بتوانیم در مقابل این نوع ایثار انجام می‌دهیم.