اگرچه زمزمه‎ی انتقال شهرداری بهشهر به مکان جدید و افتتاح نخستین موزه میراث فرهنگی این شهر از زبان مسئولان شنیده می شود اما هنوز هم شاهدیم این کاخ تاریخی همچنان بعنوان ساختمانی اداری استفاده می شود!

 

 

به گزارش شرق پرس مازندران از گذشته تاکنون به دلیل آب و هوای مناسب و مناظر طبیعی یکی مناطق تاریخی ایران است که شهر بهشهر در شرق استان را به جرآت میتوان دارای بیشترین عمارتها و مکانهای تاریخی با معماری اصیل ایرانی دانست.

 

 

شهری که اگرچه تاکنون با وجود کشف اشیای تاریخی موزه ندارد اما خود موزهای از میراث فرهنگی ایران زمین محسوب میشود که عمدتا ابنیه تاریخی مربوط به عهد صفویه در آن خودنمایی میکند.

 

مجموعه تاریخی عباس‌آباد با ثبت جهانی یونسکو، چشمه عمارت، باغ شاه و کاخ صفی‌آباد از جمله جاذبه‌های مهم این منطقه است که به دلیل تعلق خاطر شاه عباس صفوی به این منطقه از کشور بنا شده و اکنون مورد بیمهری قرار گرفته اند.

 

مجموعه باغ‌ شاه یا پارک ملت فعلی بهشهر که با دسترسی آسان مردم و معماری باغ‎های اصیل ایرانی نگین انگشتری شمال ایران محسوب میشود در سال ۱۳۵۶ به شماره ۱۵۳۷در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ است.

تداوم استفاده از باغ تاریخی صفویه بهشهر بعنوان ساختمان اداری! 

عمارتی که با چندصد سال قدمت و رازهای تاریخی پنهان در خود سالهاست که به عنوان ساختمان اداری شهرداری بهشهر استفاده می‎شود و منظره سوراخ شدن دیوارها برای نصب کولر اسپیلت دل دوستداران میراث فرهنگی این سامان را به در اورده است.

 

اگرچه چندسالیست که زمزمه‎ی انتقال شهرداری بهشهر به مکان جدید و افتتاح نخستین موزه میراث فرهنگی این شهر از زبان مسئولان مازندرانی و بهشهری شنیده میشود اما هنوز هم شاهدیم کاخ چندصد ساله ایرانی لابلای کاغذهای بروکراسی مدارانه اداری و قولهای بی‎عمل مسئولان شهرداری، فرمانداری و میراث فرهنگی مازندران در حال خفگیست.

 

تداوم استفاده از باغ تاریخی صفویه بهشهر بعنوان ساختمان اداری!

 

 

و مردمی که دل در گرو پیشینه تاریخی این منطقه از کشور، مجموعه آثار میراثی این شهر را هم‏سنگ برخی آثار ارزشمند شهرهای بزرگ ایران مانند اصفهان، شیراز، تبریز و … میداند، منتظر پایان این ظلم چندده ساله هستند.

 

گفته میشود مهمترین مساله خروج سایت اداری بهشهر از این مجموعه تاریخیست، اتفاقی که هنوز نیافتده است وشاید تفاوت مازندرانبا اصفهان و شیراز و … در همین نوع نگاه مسئولان باشد!

 

 

 

 

 

 

 

تابناک مازندران